پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

سفروزیرخارجه عربستان(فیصل بن فرحان)ایران

سفر وزیرخارجه عربستان به ایران بعداز ۷ سال قطع روابط دیپلماتیک 

استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه عربستان در تهران

آخرین وزیرخارجه عربستان که به ایران سفرکرد ۱۷ سال بود

علت تغییر محل جلسه خبری وزرای خارجه ایران و عربستان ...عکس سردارسلیمانی بود!

«حسین امیرعبداللهیان»(وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران) از «همتای سعودی خود»(فیصل بن فرحان) استقبال کرد.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان که به تهران سفر کرده است، بعد از ظهر امروزشنبه(۲۷ خرداد ۱۴۰۲)  در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال همتای ایرانی خود قرار گرفت.

 وزیر خارجه عربستان وارد تهران شد/استقبال امیرعبداللهیان از فرحان

استقبال وزیرخارجه ایران از «فیصل بن فرحان»(وزیر خارجه عربستان)۲۷ خرداد ۱۴۰۲

«فیصل بن فرحان»(وزیر خارجه عربستان)و«حسین امیرعبداللهیان»(وزیرخارجه ایران) در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران.

استقبال از وزیر خارجه عربستان در تهران (عکس)

فیصل بن فرحان(وزیر خارجه عربستان)درتهران۲۷ خرداد ۱۴۰۲

استقبال وزیرخارجه ایران از «فیصل بن فرحان»(وزیر خارجه عربستان)۲۷ خرداد ۱۴۰۲

استقبال از وزیر خارجه عربستان در تهران (عکس)فیصل بن فرحان(وزیر خارجه عربستان)درتهران۲۷ خرداد ۱۴۰۲

تصاویر: دیدار وزرای خارجه عربستان و ایران

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:علت تغییرمحل برگزاری تشست خبری وزیرخارجه عربستان؟

ناصر کنعانی(سخنگوی وزارت امور خارجه ایران)گفت : دلیل این تغییر«مشکل فنی» و عدم امکان اجرا در محل تعیین شده قبلی بود که با تعییر مکان، این گفتگو در محل مذاکرات رسمی برگزار شد.

صداوسیما: تغییر مکان نشست خبری ایران و عربستان بخاطر عکس سردار سلیمانی بود / ویدئو

اما واقعیت غیرازاین است،«مشکل فنی» درجلسه بی معنی است،«علت نصب عکس سردارسلیمانی درمحل جلسه بود»

روایت های متضاد از دلیل تغییر محل نشست وزرای خارجه ایران و عربستان + عکس

سالن نشست خبری مشترک وزرای خارجه ایران و عربستان به‌خاطر وجود «عکس سردار قاسم سلیمانی» تغییر کرد.

دیدار وزیر امور خارجه عربستان با امیر عبداللهیان

انتقال «میزنشست خبری  وزیران خارجه عربستان- ایران»(تغییرجابعلت عکس سردارسلیمانی)

دیداروزیرامورخارجه عربستان با رئیس جمهورایران

دیدار وزیر خارجه عربستان با رئیسی (عکس)

وزیر امور خارجه عربستان در سفر خود به تهران با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

دیدار وزیر خارجه عربستان با رئیسی (عکس)​دیدار وزیرخارجه عربستان بارئیس جمهورایران

«حسین امیرعبداللهیان»(وزیرخارجه ایران) و«فیصل بن فرحان»(وزیرخارجه عربستان سعودی)۲۷ خرداد ۱۴۰۲

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:نخستین پرواز تجاری از صنعا به مکه پس از ۷ سال همزمان با سفر وزیر خارجه عربستان به ایران انجام شد.

پس از اعلام تسهیلات عربستان سعودی برای زائران یمنی که مایل به ادای حج امسال هستند، امروز (شنبه ۱۷ ژوئن ۲۰۲۳) اولین پرواز تجاری از فرودگاه صنعا به سمت فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز جده انجام شد.

وزارت حج و عمره اعلام کرده بود که بر اساس تدبیر دولت خادم حرمین شریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز برای تسهیل سفر زائران بیت الله الحرام و تامین امنیت و سلامت آنان امنیت و به عنوان گسترش حمایت از مردم برادر یمن، کاهش آلام آنها، تحقق امیدها و آرزوهای آنها برای صلح، توسعه و رفاه و رفع نیازهای مردم یمن تصمیم گرفته شد تا ورود زائران یمنی را تسهیل کند. حج امسال را انجام دهید و از فرودگاه صنعا تا فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده، مانند بقیه بنادر زمینی و هوایی با یمن، عمره را انجام دهید.

این در حالی است که تمایل عربستان سعودی برای تسهیل در انجام مراسم حج برای یمنی‌هایی که مایل به سفر از طریق فرودگاه صنعا هستند، به عنوان بخشی از تلاش‌ها و ابتکارات وزارت حج و عمره با هدف تسهیل در اجرای مناسک حج و عمره برای انجام مراسم حج است. زائران و عمره گزاران از تمام کشورهای اسلامی و عربی.

نخستین پرواز تجاری از آغاز تسلط حوثی‌ها بر صنعا، پایتخت یمن در سال ۲۰۱۶میلادی(۱۳۹۴شمسی) روز شنبه۱۷ ژوئن ۲۰۲۳(۲۷ خرداد ۱۴۰۲) این شهر را به مقصد مکه در عربستان سعودی ترک کرد. این هواپیما حامل زائرانی است که قصد انجام اعمال حج را دارند و پرواز آن می‌تواند نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها پس سال‌ها جنگ داخلی در یمن باشد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام مسئول گزارش داد، این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی یمن است، با ۲۷۷ مسافر در ساعت ۸ شب به وقت محلی (۷ شب به وقت اروپای مرکزی) صنعا را به مقصد مکه ترک کرد.


توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:وزیرخارجه ایران درکنفرانس بغداد( ششم شهریور ۱۴۰۰ )ازدست وزیرامورخارجه عربستان فرارکرد وبه مصر وامارات پناهنده شد!.

امیرعبداللهیان ،به جای ایستادن کنار فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، به صف جلو رفت و کنار السیسی رئیس جمهور مصر و محمد بن راشد حاکم دبی ایستاد.

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران(حسین امیرعبداللهیان)و عربستان سعودی(فیصل بن فرحان) بعد از هفت سال قطعی روابط به صورت رسمی در پکن دیدار و گفت‌وگو کردند./۶ آوریل ۲۰۲۳(۱۷ فروردین ۱۴۰۲)

روزنامه سعودی الشرق الاوسط روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که انتخاب چین برای دیدار با وزرای خارجه عربستان و ایران به عنوان گسترش نقش "مثبت" پکن در دستیابی به توافق و تسهیل ارتباطات بین دو کشور است.

کشورهای منطقه و فراتر از آن از توافق ایران و عربستان سعودی به عنوان گامی مثبت به سوی ثبات که می تواند راه را برای نزدیکی دیپلماتیک بیشتر منطقه ای هموار کند، استقبال کرده اند.

این برنامه صحنه هایی را پخش کرد که نشان می دهد «چن گانگ» وزیر امور خارجه چین با همتایان ایرانی و سعودی خود میانجیگری می کند، دست آنها را گرفته و آنها را به هم نزدیک می کند.

وزرای خارجه عربستان سعودی و ایران بیانیه مشترکی از جمله وزیر خارجه چین در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۲۳ در پکن مبادله کردند.

دو کشور پیش از دستیابی به توافق در پکن، چندین دور گفت‌وگو در بغداد و سلطنت عمان برگزار کردند که طی پنج روز بین «علی شمخانی»(دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران) و«مسد بن محمد العیبان» (دبیر شورای عالی امنیت ملی عربستان سعودی) مذاکره شد.

مصاحبت ومشاورت «علی شمخانی»(دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران) و«آیت الله سیدابراهیم رئیسی» (رئیس جمهورایران) واما حیف که رفت تا محصولات خودراازنزدیک  ببیند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.