پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

۵ کشته و ۱۰۰ زخمی(انفجاردرتایوان) پینگ تونگ

آتش سوزی در «کارخانه تولید توپ گلف» در استان پینگ تونگ۱۰۵ کشته وزخمی

بر اثر انفجاری که در آتش سوزی در کارخانه ای در تایوان رخ داد، ۵ نفر جان خود را از دست دادند، بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند و از ۵ نفر نیز خبری در دست نیست.

آتش سوزی در کارخانه تولید توپ گلف در استان پینگ تونگ در جنوب جزیره رخ داد.

این انفجار باعث فروریختن بخشی از کارخانه شد و حداقل چهار آتش نشان و سه کارمند به دام افتادند. یکی از آتش نشانان در خارج از بیمارستان دچار ایست قلبی شد و  فوت کرده است.

Tayvan’da fabrikada patlama: 5 ölü, 100’den fazla yaralı

در حالی که در این آتش سوزی ۵ نفر از جمله یک آتش نشان جان خود را از دست دادند اما از یک آتش نشان و ۴ کارگر کارخانه خبری نیست.

Tayvan’da fabrikada patlama: 5 ölü

آتش سوزی در «کارخانه تولید توپ گلف» در استان پینگ تونگFabrikada patlama: 5 ölü, 100’den fazla yaralıآتش سوزی در «کارخانه تولید توپ گلف» در استان پینگ تونگ

«​تایوان کجاست؟»

At least one firefighter was believed dead after a fire at a golf ball factory in Pingtung County Friday. (CNA, Pingtung Fire Department photo)

بخشی از کارخانه فروریخت وتعدادی زیرآور وآتش ماندند.

«تلفات آتش سوزی در کارخانه توپ گلف در شهر پینگ‌تونگ»(تایوان) به ۷ نفرافزایش یافت.

تایپه (اخبار تایوان) نوشت: تلفات آتش‌سوزی در یک «کارخانه توپ گلف در شهر پینگ‌تونگ» به هفت نفر در بعد از ظهر شنبه (۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳) افزایش یافت که شامل چهار آتش‌نشان می‌شد.

Taiwan: Fire and explosions at golf ball factory kill at least five | World  News | Sky NewsFire At Golf Ball Factory In Taiwan Six Killed Firefighters 100 Injured

آتش در نهایت ۲۲ ساعت پس از شروع عصر جمعه (۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳) فروکش کرد. کشته شدگان همچنین شامل سه کارمند کارخانه بودند که سه نفر از همکاران آنها تا عصر شنبه(۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳) مفقود شده و ۱۰۰ نفر مجروح شدند.

The wreckage of a fire truck near the Launch Technologies factory in Pingtung City. (CNA, Pingtung County Government photo)

«کار امداد و نجات به طور موقت در طول بعد از ظهر متوقف شد، زیرا بیم آن می رفت که باران خفیف با پراکسید هیدروژن ذخیره شده در مرکز تداخل داشته باشد و باعث انفجارهای جدید شود

لاشه یک ماشین آتش نشانی در نزدیکی کارخانه توپ گلف در شهر پینگ‌تونگ.

Taiwan's President Tsai Ing-wen defiant after China threatens retaliation for US trip

به گزارش «خبرگزاری فوکوس»(تایوان)خانم «تسای اینگ ون»(رئیس جمهور تایوان) روز شنبه در سخنرانی خود در« تایپه»(پایتخت تایوان) با خانواده قربانیان تسلیت گفت و گفت که برای دیدار با آسیب دیدگان این فاجعه به پینگ تونگ سفر خواهد کرد.

خبرگزاری دیگرتایوانی نوشت:دمای حرارتی شدید را در داخل تأسیسات نشان داد، بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتیگرادرسید.

آتش سوزی مهیب و به دنبال آن انفجارهای متعدد، ویرانی در یک مرکز تولید توپ گلف در شهر پینگ تونگ، تایوان ایجاد کرد که منجر به از دست دادن پنج نفر شد و پنج نفر دیگر همچنان مفقود هستند. این حادثه در کارخانه ای رخ داد که توسط Launch Technologies Co. Ltd واقع در پارک علمی Pingtung اداره می شود. در میان مصدومان سه آتش نشان بودند که در تلاش برای اطفای حریق جان خود را به طرز فجیعی از دست دادند. انفجار بعدی منجر به ریزش بخشی از کارخانه شد و چند نفر زیر آوار گرفتار شدند.

Fire, Explosion at Taiwanese Golf Ball Factory Kills 5, Leaves More Than 100 Injured

گسترش آتش ادامه یافت و مقادیر زیادی مواد قابل اشتعال ذخیره شده در کارخانه از جمله گلوله های پلاستیکی و لاستیک به آن دامن زد. تصویربرداری حرارتی دمای شدید را در داخل تأسیسات نشان داد، بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد، که تلاش های جستجو و نجات را پیچیده کرد.

 مجروحان حادثه آتش سوزی
بیش از ۱۰۰ نفر در جریان این رویداد فاجعه بار زخمی شدند، از جمله چندین کارگر مهاجر.

«معاون وزیر بهداشت و بهزیستی تایوان» از مصدومان بستری در بیمارستان عیادت کرد و از رشادت های آتش نشانان دست اندرکار تقدیر کرد. این حادثه نه تنها به خطراتی که آتش نشانان با آن مواجه هستند، بلکه به خطرات شغلی مرتبط با کارخانجات صنعتی نیز توجه کرد.

توضیج مدیریت سایت-پیراسته فر:رسانه ملی ایران تعدادکشته رادراین آتش سوزی ۱۰۰ نفراعلام کرد!

تاریخ انتشار:شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ -ساعت ۲۰:۱۳خبرگزاری صدا و سیما؛ مقامات محلی تایوان شنبه اعلام کردند آتش سوزی ناشی از «انفجار در یک کارخانه توپ گلف در تایوان» منجر به کشته شدن حداقل شش نفر از جمله سه آتش نشان شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تایپه، مسئولان منطقه پینگ‌تونگ به رسانه‌های محلی گفتند در« این آتش‌سوزی که از عصر جمعه آغاز شد و در طول شب نیز ادامه داشت، بیش از ۱۰۰ نفر که اکثرا کارگر بودند کشته شدندیک آتش نشان و سه نفر دیگر نیز مفقود شده اند.

 

تایوان کجاست؟

تایوان(Taiwan) کشوری است درشرق چین، از شمال‌شرقی با ژاپن و از جنوب با فیلیپین همسایه است.

البته  چین آن را بخشی ازسرزمین خودمی داند واما امریکا واذنابش درتلاش برای آتش افروزی(آتش اختلاف)دراین منطقه هستند وآن راکشوری مستقل می شناسند.

«تایوان کجاست؟

«تایوان»(Taiwan) که با نام‌های «جمهوری چین»، «چین تایپه» و «چین ملی» نیز شناخته می‌شود.

«جزیره تایوان» که به «فورموسا» معروف بود پیش از قرن هفدهم و وقتی کلنی هلندی‌ها و اسپانیایی‌ها این جزیره را به روی مهاجرت قوم «هان» گشودند، فقط محل اقامت بومی های تایوان یا فورموسان‌ها بود.
tay.jpg

«تایوان»با مرکزیت تایپه دارای ۳۶،۱۸۸ کیلومتر مربع مساحت و ۲۳ میلیون جمعیت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.