پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

علت سیلابهای دبی(امارات) چیست؟

خاک(ماسه)بتن ریزی شده.

علت سیل دبی(امارات) چیست؟
توسعه  ساخت وسازها«شهرسازی های غیرمهندسی»علت راه انداختن سیلابها است.
درسابق آبها درزمان بارندگی های شدید درماسه ها نفوذ(عبور)می کردند ودرصخره های زیرزمینی می رسیدند واما هم اکنون(باتوسعه شهرسازی)«بتون ریزی ها»ی که کرده اند،آبهای روان قادربه نفوذ درزمین نیستند درنتیجه سرگردان می شوند(تجمع آبها)ایجادسیلاب می شود.
 «مدیر عامل استارت آپ محیط زیستی دبی»:مشخص است که «دُبی» بر روی شن و ماسه ساخته شده است، یک محیط طبیعی که اجازه می دهد آب به راحتی به داخل خاک نفوذ کند. اما توسعه شهرها ، با ریختن مقادیر زیادی« بِتُن» بر روی زمین های طبیعی دبی ،مانع از جذب آب توسط خاک می شود.

سیل درامارات(دبی)

بالصور: طرق غمرتها المیاه واختناقات مروریة والإمارات أبطال وسط الأمطار  الغزیرة - خبر | ریاض هیرالد

در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴(۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از شدیدترین باران ثبت شده در امارات متحده عربی، ترافیک از یک خیابان سیل زده در شارجه منحرف شد.

سیل هفته گذشته دبی نشان داد که چگونه مهندسی شهرسازی در آزمون بزرگ تغییرات آب و هوایی شکست خورده است. در دنیایی که پتانسیل فزاینده ای برای رویدادهای شدید آب و هوایی وجود دارد، صرف نظر از اینکه محیط های شهری در سراسر جهان چقدر بزرگ و مدرن هستند، مکان های کافی برای تخلیه تمام آب در صورت وجود این همه وجود ندارند.

أحد شواطئ دبی الخاصة

شهر امارات متحده عربی و سایر شهرهای مشابه که در مناطقی که قبلاً غیرقابل سکونت بودند ساخته شده‌اند، ایده‌های توسعه شهری قرن بیستمی را نشان می‌دهند که سیستم‌های جذب آب طبیعی را مختل کردند. به این موارد جمعیت رو به رشدی را اضافه کنید که زباله های بیشتری را به همراه دارد - و نیاز بیشتر به محل های دفن زباله و سایر روش های دفع زباله - و چالش بهداشتی همچنان شهرهای بزرگ جهانی مانند دبی را که با باران های شدید مکرر مواجه هستند، سردرگم خواهد کرد.

سه شنبه گذشته، امارات شاهد بارندگی بیش از ۱۰ اینچ در برخی نقاط و نزدیک به نیمی از این میزان در دبی بود که برابر با میانگین بارندگی سالانه در امارات است. پیش بینی می شود فراوانی بارندگی در سال های اخیر در امارات متحده عربی در سال های آینده بدتر شود. هفته گذشته ادعاهایی مبنی بر اینکه آزمایش های انجام شده توسط امارات متحده عربی با استفاده از بارورسازی ابرها در بارندگی نقش داشته است، منتشر شد، اما دولت به CNBC گفت که این ادعا نادرست است و سایر کارشناسان این ادعا را رد کرده اند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:علت سیلابهای دبی چیست؟

توسعه  ساخت وسازها«شهرسازی های غیرمهندسی»علت راه انداختن سیلابها است.

درسابق آبها درزمان بارندگی های شدید درماسه ها نفوذ(عبور)می کردند ودرصخره های زیرزمینی می رسیدند واما هم اکنون(باتوسعه شهرسازی)«بتون ریزی ها»ی که کرده اند،آبهای روان قادربه نفوذ درزمین نیستند درنتیجه سرگردان می شوند(تجمع آبها)ایجادسیلاب می شود.

 «مدیر عامل استارت آپ محیط زیستی دبی»:مشخص است که «دُبی» بر روی شن و ماسه ساخته شده است، یک محیط طبیعی که اجازه می دهد آب به راحتی به داخل خاک نفوذ کند. اما توسعه شهرها ، با ریختن مقادیر زیادی بتن بر روی زمین های طبیعی دبی ،مانع از جذب آب توسط خاک می شود.

وی درادامه گفت:بارندگی هفته گذشته بیشترین میزان بارندگی ثبت شده از زمان آغاز به کارگیری این کشور در سال ۱۹۴۹میلادی(۱۳۲۸شمسی) بود.

مهندس« آنا آرسکی»(مدیر عامل استارت آپ محیط زیستی) 4 Habitos Para Mudar o Mundo گفت: ما مکان های زهکشی طبیعی داریم که آب را مستقیماً به سفره های زیرزمینی و سپس به منبع آب منتقل می کند. آرسکی گفت: «وقتی سنگفرش می کنیم، دیگر آنجا نیست.


افزایش سریع جمعیت مرتبط با روندهای شهرنشینی جهانی، زباله ها را افزایش می دهد، و اگرچه زباله ها در خیابان های دبی قابل مشاهده نیستند، اما باید به جایی بروند و اغلب در مکان هایی کمتر از ایده آل قرار می گیرند. محصولات پلاستیکی آب را به خوبی جذب نمی‌کنند و زمانی که در محل‌های دفن زباله در سراسر جهان قرار می‌گیرند، انبوهی از زباله‌ها به پشتیبان‌گیری جهانی از سیستم‌های زهکشی طبیعی کمک می‌کنند.

مهندس« آنا آرسکی» گفت:حتی شهرهای قدیمی‌تر با سیستم‌های فاضلاب به خوبی تثبیت شده با مشکلات مشابهی روبرو هستند، همانطور که ساکنان شهر نیویورک در پاییز گذشته متوجه شدند که مدارس، جاده‌ها و خانه‌ها زیر آب رفت و خدمات مترو و ریلی پس از یک روز بارندگی به طور متوسط ​​بین ۵ تا ۸ اینچ متوقف شد. . در برخی مکان ها. . «بدون آماده سازی مناسب، زهکش های مصنوعی پر از زباله و آلودگی قادر به جذب آب فزاینده نخواهند بود که منجر به پشتیبان گیری و سیل می شود

تیاگو مارکز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Greenmetrics.AI، گفت: «سیستم‌های زهکشی آب طوفان برای جریان‌هایی که در حال حاضر با تغییرات آب و هوایی و با بارش‌های بسیار متمرکز شاهد آن هستیم، آماده نیستند. "شما در سیستم سپتیک اشباع می شوید که هیچ راهی برای تخلیه مقادیر آبی که اخیراً ریخته شده است ندارد. در نهایت به سطح زمین می رسد و باعث سیل در مناطق شهری می شود، چه در مورد تونل ها، بزرگراه ها یا پایین ترین نقاط شهر صحبت کنید.

بعد أن تعطلت جمیع السیارات.. شاهد السیارة الوحیدة التی انتصرت على فیضانات  الأمطار فی دبی وکم سعرها فی الإمارات
Greenmetrics.AI حسگرها را نصب می کند و از تجزیه و تحلیل داده ها برای پیش بینی تأثیر بارندگی و کمک به توصیه به جوامع در مورد مصرف آب استفاده می کند و در حال حاضر با مقامات مدنی در شش شهر پرتغال کار می کند.

مارکز گفت که شهروندان تمایل دارند هنگام وقوع سیل، مسئولان شهرداری را به دلیل تمیز نکردن صحیح سیستم‌های فاضلاب سرزنش کنند، اما در پورتو پرتغال سال گذشته سیل‌های جدی در چندین بخش از شهر رخ داد و سیستم‌های فاضلاب تمیز شدند. مارکز گفت: «مقدار آب آنقدر زیاد و غیرعادی بود که تمام شاخه‌ها و حتی زباله‌ها را وارد سیستم‌های زهکشی تمیز قبلی کرد و آنها را مسدود کرد. وقتی این همه آب شروع به انباشته شدن می کند، برای مقامات بسیار دشوار است که بدانند دقیقاً در همه جا چه اتفاقی می افتد.

خودروها در یک خیابان سیل زده در« دبی» پس از باران شدید در ۱۸ آوریل ۲۰۲۴(۳۰ فروردین ۱۴۰۳).
- خودروها پس از باران شدید درروز پنجشنبه ۱۸ آوریل ۲۰۲۴(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) در یک خیابان سیل زده در دبی گیر افتادند.

سیارة عالقة بأحد الشوارع المغمورة بالمیاه جراء هطول أمطار غزیرة فی دبی - رویترز.

بزرگراه های غول پیکر دبی توسط سیل مسدود شد و فرودگاه اصلی آن در هرج و مرج بود زیرا مرکز مالی خاورمیانه در ۱۸ آوریل ۲۰۲۴(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بسته شد، یک روز پس از فاجعه. باران شدید همیشه.

سیل ویرانگر این هفته  یک نفر در امارات متحده عربی قربانی کرد، دبی را با مغازه ها و ساختمان ها ویران و تبدیل به آوار و وسایل نقلیه که پس از غوطه ور شدن در آب های تیره مجبور به رها شدن شدند، در کابوسی زنده فرو برد.

درعمان نیز ۲۰ نفر کشته شدند.

أحد شوارع الإمارات غمر بالمیاه بفعل الأمطار الغزیرة

امارات متحده عربی همچنان از سیل ناشی از شدیدترین بارندگی در این کشور بیابانی در حال فروپاشی است و خطوط هوایی، بانک‌ها و تأسیسات حمل‌ونقل این شهر با اختلالات و قطع خدمات بزرگ مواجه هستند.

رسانه های دبی نوشتند: در این کشور خشک خلیج فارس فقط در ۱۲ ساعت باران بارید. در بسیاری از خانه ها و مشاغل در سراسر دبی و سایر امارات، آب و برق دیگر کار نمی کند.

"حمام کار نمی کند." "من نمی توانم سیفون توالت را بکشم." "چیزی از شیر آب بیرون نمی آید." این پیام‌ها و سایر پیام‌های مشابه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گروه‌های واتس‌اپ در دبی را سرازیر کرد و بسیاری از ساکنان ویلا در داخل خانه‌هایشان گیر افتادند، در حالی که آب جاده‌های بیرون از خانه‌هایشان را سیل کرده و ماشین‌هایشان را بیش از یک فوت زیر آب می‌برد.

در یکی از پیام‌هایی که به طور گسترده منتشر شد، هشدار داد که در مورد شوک الکتریکی هشدار می‌دهد: «در مناطق سیل‌زده راه نروید و در آب به اشیاء فلزی روی زمین دست نزنید». با این حال، در حالی که خودروهایشان از کار افتاده و تاکسی‌ها از مناطق سیل‌زده دوری می‌کنند، برخی از ساکنان که غذایشان تمام شده بود، به هر حال برای خرید مواد غذایی به بیرون رفتند.

یکی از ساکنان محله مسکونی مجلل المنارا توصیه کرد: «کفش‌های کتانی و شورت بپوشید و برای حمل غذای خود یک کوله پشتی همراه داشته باشید». فیلم‌های ویدئویی از برخی محله‌ها نشان می‌دهد که مردم محلی برای تردد بر روی تخته موج‌سواری و حتی جت اسکی سوار می‌شوند. Beiruti Flame Grill، یک رستوران محلی لبنانی، یکی از چندین تجارت در دبی بود که به طور کامل در آب غوطه ور شد - و کارکنان آن از یک قایق برای رفت و آمد در محله استفاده می کنند.

دو مرد از یک تخت بادی برای شناور شدن بر روی آب استفاده می کنند زیرا بارندگی باعث سیل شدید در دبی، امارات متحده عربی، درروزچهارشنبه ۱۷ آوریل ۲۰۲۴(۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ) می شود.

Greenmetrics حسگرهای هوشمند مجهز به LIDAR - همان فناوری که برای هدایت خودروهای خودران استفاده می‌شود(هوش مصنوعی)در مناطق مستعد سیل قرار می‌دهد تا در صورت بالا بودن سطوح برای مدیریت هشدار دهد. همراه با درک بهتر الگوهای آب و هوا، مقامات می توانند زهکشی ها و زباله ها را قبل از وقوع سیل پاکسازی کنند. در مواردی که سیل اجتناب ناپذیر است، فناوری می تواند به افراد زمان تخلیه یا به فرماندهان برای بستن سایت ها برای کاهش تلفات انسانی بدهد.

هطول أمطار قیاسی فی دبی: أزمة المناخ والبنیة التحتیة - سیجما إیرث

مارکز گفت: «آنچه که هر ۱۰۰ سال به دست می آوردی... هر ۱۰ سال یکبار شروع می شود. «سپس سیل هایی که هر ۱۰ سال یک بار اتفاق می افتاد، اکنون هر دو سال یک بار اتفاق می افتد. سازگاری با تغییرات اقلیمی به معنای ایجاد فناوری‌های تاب‌آوری است.»

Vapar، استارت آپی که ربات هایی را برای تخلیه زهکش ها و بازرسی لوله ها برای یافتن مشکلات قبل از طوفان های بزرگ می سازد، با دولت های استرالیا و بریتانیا همکاری کرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد