پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

سفررئیس‌جمهورایران(آیت الله رئیسی)به پاکستان

رئیس جمهورایران(آیت الله رئیسی) درپاکستان  یک خیابان راافتتاح(رونمایی) کرد.

سفررئیس‌جمهورایران به پاکستان 

استقبال نخست وزیر پاکستان از(آیت الله رئیسی) رئیس جمهور ایران(۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)

در این سفر ۲ روزه ، وزیر امور خارجه(حسین امیرعبداللهیان)، وزیر کشور(احمدوحیدی)، وزیر دفاع(امیر دریادار حبیب الله سیاری)، وزیر مسکن(مهردادبذرپاش)، وزیر صنعت(عباس علی آبادی)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی(محمد مهدی اسماعیلی) و وزیر بهداشت(دکتربهرام عین‌اللهی)، آیت‌ الله رئیسی را همراهی می کنند.

محمد شهباز شریف در بدو ورود دکتر رئیسی، از رئیس جمهور کشورمان و اعضای هیات بلندپایه ایران استقبال کرد سپس سران دو کشور در جایگاه ویژه استقبال حضور یافتند.

استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی/ رئیس‌جمهور در کاخ نخست‌وزیری پاکستان نهال دوستی کاشت

پس از نواخته شدن سرودهای ملی ایران و پاکستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی از یگان نیروهای مسلح پاکستان حاضر در آیین استقبال سان دید.

بلافاصله پس از این مراسم دیدار دوجانبه نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور ایران برگزار شده و سپس دیدار هیات‌های بلندپایه دو کشور به ریاست آیت‌الله رئیسی و شهباز شریف انجام خواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

در این سفر دو روزه ، وزیر امور خارجه(حسین امیرعبداللهیان)، وزیر کشور(احمدوحیدی)، وزیر دفاع(امیر دریادار حبیب الله سیاری)، وزیر مسکن(مهردادبذرپاش)، وزیر صنعت(عباس علی آبادی)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی(محمد مهدی اسماعیلی) و وزیر بهداشت(دکتربهرام عین‌اللهی)، آیت‌ الله رئیسی را همراهی می کنند.

رئیس جمهور در این سفر با«شوهرخانم بینظیربوتو» (آصف‌ علی زرداری) رئیس جمهوری پاکستان نیز ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌ وگو می‌کند.

سفر به شهر«لاهور» قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

کشورپاکستان بامساحت ۸۸۱٬۹۱۳ کیلومترمربع دارای ۲۴۹٬۵۶۶٬۰۰۰ نفر جمعیت، پنجمین کشور پرجمعیت جهان است. پایتخت آن، شهر اسلام‌آباد و بزرگ‌ترین شهر های پاکستان کراچی ولاهورمی باشند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز دوشنبه(۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از دیدار و گفت‌وگو با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و بعد از آیین امضای اسناد همکاری بین مسئولان دو کشور، ضمن قدردانی از دولت پاکستان برای میزبانی از هیئت ایرانی گفت: سطح روابط تجاری قابل قبول نیست و این روابط در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار برسد. ما مرز را بین دو کشور یک فرصت می‌دانیم و این فرصت می‌تواند در جهت رفاه دو کشور بکار گرفته شود.

استقبال پاکستان از رئیس جمهور ایران؛ آیت الله رئیسی وارد اسلام‌آباد شد

آیت الله رئیسی و اعضای هیات همراه در پایگاه هوایی نورخان که فرودگاه ویژه مهمانان بلندپایه خارجی به شمار می‌رود، از سوی «ریاض حسین پیرزاده»(وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان‌)، «رضا امیری مقدم»(سفیرایران در پاکستان) و جمعی از مسئولان ارشد سیاسی و نظامی کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفتند.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پاکستان رونوشت استوارنامه خود را به وزیر خارجه این کشور تحویل داد.

مراسم ورود هیات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و استقبال از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به صورت مستقیم از تلویزیون ملی پاکستان پخش شد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:کشورایران درپاکستان صاحب یک خیابان شد.

مقامات دو کشور در نشست مطبوعاتی، از لوح یادبود نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد که از مقابل پارلمان پاکستان آغاز می‌شود، رونمایی کردند.

نامگذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»

«آیت الله رئیسی درپاکستان  یک خیابان راافتتاح کرد»(رونمایی)

خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود

رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان در پایان برنامه‌های دیدار و رایزنی‌های خود، از یادمان نامگذاری یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر اسلام‌آباد به نام «ایران» رونمایی کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد