پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

سیل در(اوکلند)نیوزلند۷ بهمن ۱۴۰۱

 ​اوکلنددرآب

سیل در(اوکلند)نیوزلند۷ بهمن ۱۴۰۱ 

در اثر وقوع سیل و توفان شدید در نیوزلند دست کم ۳ نفر کشته شدند.

در طول ۲۴ ساعت بارش ۲۴۹ میلی‌متر باران در این منطقه به ثبت رسیده که از فوریه سال ۱۹۸۵ تاکنون بی‌سابقه بوده است.در حال حاضر شهرِ یک میلیون ششصدهزارنفری «اوکلند» با وجود کاهش شدت بارش‌ها، همچنان در وضعیت اضطراری قرار دارد.

کشورنیوزلند ۵ میلیون جمعیت دارد.

Rain continues to fall on flooded Victoria Park in central Auckland the morning after record heavy rain on January 28, 2023 in Auckland, New Zealand.پارک اوکلند(سیلاب)۷ بهمن ۱۴۰۱

مرکز شهربندری(اوکلند) و بندر «وایتماتا»(پایتخت) درکشورنیوزلند

پارک« ویکتوریا »در مرکز «اوکلند» با آب( سیلاب) پوشیده شده است ۸ بهمن ۱۴۰۱

People walk on a flooded street after Elton John’s concert was cancelled due to bad weather in Auckland.

«کریس هیپکینز»(نخست وزیر نیوزیلند) روز شنبه گفت که بر اثر باران سیل آسا که باعث سیل شدید و تخلیه های متعدد در نیوزیلند شده است، سه نفر جان خود را از دست داده و حداقل یک نفر مفقود شده است.

«نخست وزیر نیوزیلند» در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از ملاقات با خدمات اورژانس و بررسی خسارت در اوکلند گفت: «تلفات جانی بر مقیاس عظیم این رویداد آب‌وهوایی و سرعت غم‌انگیز آن تأکید می‌کند». واضح است که این یک کار پاکسازی بزرگ خواهد بود.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«کریس هیپکینز» نخست وزیر جدید نیوزلند جانشین نخست وزیرمستعفی « جاسیندا آردرن»شد.

خانم«جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند، صبح روز پنج‌شنبه(۲۹ دی ۱۴۰۱) به طور غیرمنتظره از سمت خود استعفا کرد.
New Zealand: Auckland cleans up after 'unprecedented' floods - BBC NewsMajor flooding inundates Auckland, New ZealandDeadly downpour floods Auckland | The Manila Times

رادیو نیوزیلند وابسته به CNN روز شنبه گزارش داد که او برای بازدید از جوامع آسیب دیده به Whenuapai در شمال اوکلند سفر کرده بود.

«کریس هیپکینز»(نخست وزیر نیوزیلند) که تنها این هفته سوگند یاد کرد، در توییتر نوشت: «این یک رویداد بی‌سابقه است. تا جایی که بتوانیم از شما حمایت خواهیم کرد.»

7 amazing towns and cities to visit in New Zealand

«کشورنیوزلند»با مساحت ۲۶۸.۶۸۰ کیلومتر مربع  داری ۵ میلیون نفر جمعیت است.

پایتخت نیوزلند«ولینگتون» است واما «اوکلند» پرجمعیت ترین و مشهورترین شهر «کشورنیوزلند» است.

یک تابستان تمام باران

اوکلند، بزرگترین شهر نیوزلند، به شدت تحت تاثیر باران شدید و رعد و برق قرار گرفته است. جمعه مرطوب ترین روز ثبت شده در این شهر بود، با تخمینی 240 میلی متر بارندگی - برابر با باران کل تابستان.

مقامات فرودگاه گفته اند که پایانه ها و جاده ها تحت تاثیر سیل گسترده قرار گرفته اند. عکس‌ها و ویدئوهایی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، مسافرانی را نشان می‌دهد که در ترمینال‌ها از میان آب سرگردان هستند. مقامات گفتند که هزاران نفر نیز در طول شب به دلیل سیل در پایانه ها چادر زده بودند.

Flooded street in Greenlane, Auckland, on Monday 21 March 2022.

سیل 21 مارس 2022

تیم های جستجو و نجات گفتند که به بیش از 400 تماس اضطراری در مورد آب و هوا پاسخ داده اند.

این فرودگاه روز شنبه ساعت 12 بعد از ظهر برای پروازهای داخلی بازگشایی شد. فرودگاه در یک به روز رسانی در رسانه های اجتماعی گفت: به وقت محلی و ترمینال داخلی "به طور عادی کار می کند".

با این حال، این سازمان اضافه کرد که هیچ پرواز بین المللی در فرودگاه اوکلند در روز شنبه انجام نخواهد شد و تا ساعت 7 صبح روز یکشنبه به وقت محلی هیچ پرواز بین المللی انجام نخواهد شد.

فرودگاه اوکلند در توییتر خود نوشت: «فرودگاه اوکلند در حال ارزیابی آسیب ترمینال بین‌المللی ما بوده است و متأسفانه تشخیص داده است که امروز هیچ پرواز بین‌المللی نمی‌تواند انجام شود».

او گفت: "ما می دانیم که این بسیار ناامید کننده است، اما ایمنی مسافران اولویت اصلی ما است."

هوای بد بیشتری در راه است

از آن زمان بارش باران کاهش یافته است. به گفته هواشناسان، اما بارش شدید باران، اگرچه نه چندان شدید، همچنان در روزهای آینده پیش بینی می شود.

«کریس هیپکینز»(نخست وزیر نیوزیلند) در حالی که روز شنبه در کنار شهردار اوکلند و مقامات مدیریت بلایای طبیعی با مطبوعات صحبت می کرد، تمرکز دولت را بر "اطمینان از حمایت از اوکلندی ها" تکرار کرد.

نخست وزیر در میان سؤالاتی مبنی بر اینکه آیا دولت به اندازه کافی سریع پاسخ داده است، گفت: «در عاقبت، ما زمان زیادی برای ارزیابی پاسخ خواهیم داشت... اما در حال حاضر تمرکز ما بر این است که از این طریق از اوکلندی ها حمایت کنیم».

هیپکینز گفت که تاثیر باران ها را بر جوامع دیده است و دولت مرکزی تا آنجا که بتواند حمایت خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.