پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

افتتاح ۳۷ کیلومتر(راه‌آهن رشت)بندر کاسپین

معاون وزیر راه(خیرالله خادمی):یک شاخه (راه آهن رشت – کاسپین) در ادامه به بندرانزلی و «شاخه دیگر» آن به«بندرآستارا» می رود،این مسیر نقش بین المللی دارد و به عنوان «کریدور سراسری ریلیدریایی» قرار است «از روسیه و شمال اروپا» با طول ۱۳ هزار کیلومتر و عبور از داخل خاک جمهوری اسلامی ایران به «بندر بمبئی»(هند) برسد واین کریدور بخشی از پروژه حمل و نقل بین المللی خواهد بود و با بهره‌برداری از آن می توانیم کالاهای شرق آسیا را به دریای خزر و سپس «بندر آستراخان»(روسیه)، «مسکو» و «اروپا» برسانیم.

راه آهن  کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر (رشت- پیربازار ۲۵.۳ کیلومتر، ۹.۷ تا بندر کاسپین و ۲ کیلومتر داخل منطقه آزاد انزلی)

​این مسیر ۱۸ پل بزرگ به طول ۷۹۹ متر و ۲۴۳  پل کوچک به طول سه هزار و ۷۴۵ متر طول دارد

کریدور شمال-جنوب یک ترانزیت چند وجهی است و براساس امضای توافقنامه ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۰۰ ( ۲۲ شهریور ۱۳۷۹) بین کشورهای ایران، روسیه و هند شکل گرفت و هم اینک بین ۱۳ کشور آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، ارمنستان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، عمان، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و اوکراین به تصویب رسیده است.

طبق این توافقنامه اروپای شمالی و غربی، فدراسیون روسیه، قفقاز، خلیج فارس (مسیر غربی)، آسیای مرکزی، خلیج فارس (مسیر شرقی) و دریای خزر، ایران، خلیج فارس (مسیر مرکزی) به یکدیگر متصل می‌شوند.

این خط آهن از مهمترین پروژه‌های ریلی و اولویت‌دار کشور با هدف تکمیل کریدور شمال- جنوب و آخرین بخش از کریدور ریلی دریا به دریا است که اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی را در استان گیلان فراهم می کند و از اهمیت ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل داخلی، بار و مسافر برخوردار است و بندر کاسپین را به خط آهن سراسری وصل کرده و نقطه اتصال دریای خزر در شمال کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران خواهد بود
طول این خط آهن ۳۷ کیلومتر است و با احتساب خطوط ایستگاهی به ۴۰ کیلومتر هم می رسد.

کریدور شمال -جنوب(رشت آستارا)

افتتاح راه‌آهن رشتبندر کاسپین(دریای خزر)بندرانزلی

سوت قطار راه‌آهن رشت بندر کاسپین به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب به یاد شهید جمهور و با حضور سرپرست ریاست جمهوری به صدا در آمد.


خیرالله خادمی گفت: راه آهن رشت-کاسپین بخشی از پروژه حمل و نقل بین المللی است و با بهره برداری از آن بار و کالاهای شرق آسیا و هند به دریای خزر و سپس به «بندر آستراخان»روسیه منتقل می شود.

معاون وزیر راه گفت: این مسیر نسبت به مسیر فعلی که از «کانال سوئز »عبور می کند مدت زمان ۴۵ روز را به ۲۵ روز و هزینه ها را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.

طول این خط آهن که نقطه انتهایی کریدور جنوب به شمال است، خلیج فارس را به دریای خزر متصل می کند و ظرفیت مسافری آن ۳۰۰ هزار را دارد و در حوزه جابه جایی کالا در سال نخست ۳ میلیون تن و در سالهای بعد تا هفت میلیون تن کالا را می تواند جابه جا کند.

 ۷۰۰ قطعه زمین مسیر ریلی رشت - کاسپین تملک شد

مسیری کلیدی که با خطوط ایستگاهی به ۴۰ کیلومتر می‌رسد و با هزینه کرد ۳۰ هزار میلیارد ریال که به ارزش روز ۶۰ هزار میلیارد ریال است اکنون به خط پایان رسید و امروز به نام و یاد رئیس جمهور شهید افتتاح شد.

وزیر راه(بذرپاش)درحال توضیح کشورهایی که از ازکریدورشمال-جنوب بهره مندمی شوند

در این مراسم وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد و امور دارایی و جمعی دیگر از مقامات کشوری ،نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار این خطه حضور داشتند.

محور ریلی رشت - کاسپین(دریای خزر)  ۱۸ پُل بزرگ به طول ۷۹۹ متر و ۲۴۳ دستگاه پل کوچک به طول سه هزار و ۷۴۵ متر طول دارد.

محور ریلی رشت - کاسپین دارای یک ایستگاه در خمام است؛ محوطه این ایستگاه ۲۱ هکتار، زیربنای کل ساختمان‌ها و سایبان ایستگاه یک هزار و ۵۵۰ متر مربع و مساحت ترمینال اصلی ۶۱۲ متر مربع است که با استفاده از تجهیزات ایرانی و توان مهندسان داخلی احداث شده است.افتتاح راه‌آهن رشت ـ کاسپین/ سوت قطار به‌ صدا‌ درآمد + فیلم

افتتاح راه آهن رشت -دریای خزر

فارس(۳۱ خرداد ۱۴۰۳)نوشت: راه‌آهن رشت بندر کاسپین پیش از ظهر امروز و‌ در جریان سفر محمد مخبر سرپرست ریاست‌ جمهوری به گیلان و با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، نماینده ویژه‌ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و به یاد شهید جمهور در محدوده منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری رسید.

راه آهن رشت-کاسپین افتتاح شد

پروژه راه آهن رشت - انزلی بعنوان تکمیل کننده کریدور ریلی شمال - جنوب از پروژه‌های راهبردی و مهم کشور است که می‌تواند نقش بسزایی در تسریع صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای روسیه و جمهوری‌های قفقاز و نیز کشورهای اسکاندیناوی و شمال اروپا ایفاء کند.باتوجه به اهمیت و ضرورت احداث این خط آهن برای اقتصاد کشور پیش از دولت سیزدهم پروژه پیشرفت چندانی نداشت و در دولت مردمی سیزدهم تکمیل و به انجام رسید.

عملیات اجرایی ساخت راه‌آهن رشت کاسپین از سال ۹۷ آغاز و پیشرفت کلی این پروژه تا نیمه بهمن ماه ۱۴۰۲ به گفته کارشناسان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ۹۵ درصد بود، قطعه ۶ این پروژه عملیات زیرسازی (۱۷ کیلومتر عملیات خاکی هشت دهنه پل و ۶۸ دهنه آبرو) دارای پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد و عملیات روسازی نیز پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی داشت.

تا ساعتی دیگر راه آهن رشت- کاسپین به بهره برداری می رسد

قطعه هفت هم عملیات زیرسازی ۱۸ کیلومتر عملیات خاکی ۹ دهنه پل و ۱۶۱ دهنه آبرو انجام شد و ایستگاه راه آهن پیربازار(خمام)هم ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود.

افتتاح راه آهن رشت -انزلی

ظرفیت انتقال بار ۱۰ میلیون تنی راه آهن رشت - کاسپین

طول این خط آهن ۳۷ کیلومتر است و با احتساب خطوط ایستگاهی به ۴۰ کیلومتر می‌رسد و اعتبار هزینه شده برای احداث این مسیر ریلی ۲۳ هزار میلیارد ریال است و با تکمیل و بهره برداری از آن علاوه بر تسهیل رویه‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیت کشور یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین راه‌گذرها یا کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی (کریدورشمال - جنوب) پس از سال‌ها فعال می‌شود.برای اجرای راه آهن رشت- کاسپین به عنوان بخشی از کریدور ریلی دریا به دریا ۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه شد و ارزش روز آن ۶۰ هزار میلیارد ریال است.این پروژه دارای خطوط یک خطه به طول ۲۷.۷ کیلومتر و ۲ خطه به طول ۹.۳ کیلومتر (۲۵.۳ کیلومتر رشت- پیربازار تا بندر کاسپین ۹.۷ کیلومتر و داخل بندر ۲ کیلومتر ) است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:مبلغ هزینه‌شده برای پروژه ریلی رشت ـ کاسپین ۳,۵۰۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان در دولت روحانی و ۲,۳۰۰ میلیارد تومان تاکنون در دولت شهیدرئیسی هزینه شده است و ۶۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران باقی مانده است.

این پروژه ریلی آخرین بخش از «کریدور ریلی دریا به دریا» است که اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی در استان گیلان را برقرار و امکان مبادله بار ترکیبی از طریق ایران برای منطقه را فراهم می‌کند که ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا از طریق تکمیل این خط ریلی امکان‌پذیر است.

دریادار ایرانی(حکیم زاده)فرمانده ناوگروه ضربتی آمریکا در خاورمیانه شد

«دریادارکیوان حکیم‌زاده»درسال ۱۹۶۰ (۱۳۳۹)از پدری ایرانی و مادری آمریکایی در «تگزاس»(آمریکا)به دنیا آمد...به همراه خانواده‌اش در کودکی به ایران نقل مکان کرد ، ۱۱ سال درایران زندگی کردند و بعدازپیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ به آمریکا بازگشتند، و در شهر «می سی سی پی»(Mississippi) اقامت گزیدند.

«دریادار ایرانی-آمریکایی»(کیوان حکیم‌زاده) فرمانده ناوگروه ضربتی آمریکا در «خاورمیانه» شد.
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) اعلام کرد که «کیوان (حک) حکیم‌زاده» به «فرماندهی ناوگروه ضربت شماره ۲ ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا» منصوب شد.

«سنتکام»(ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرماندهی این ناوگان اکنون در دستان توانای «کیوان حکیم‌زاده» قرار دارد.

File:Kavon Hakimzadeh and Robert Aguilar 180125-N-GL340-090 (26032199158).jpg

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دریادارکیوان حکیم‌زاده کیست؟

آمریکا یک ایرانی را به جان ایرانیان انداخته


«دریادارکیوان حکیم‌زاده»درسال ۱۹۶۰ (۱۳۳۹)از پدری ایرانی و مادری آمریکایی در «تگزاس»(آمریکا)به دنیا آمد است.

Official portrait of Capt. Kavon Hakimzadeh, the commanding officer of Nimitz-class aircraft carrier USS Harry S. Truman (CVN 75).

«کاپیتان حکیم زاده»(Captain Hakimzadeh) به همراه خانواده‌اش در کودکی به ایران نقل مکان کرد و ۱۱ سال درایران زندگی کردند و بعدازپیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ به آمریکا بازگشتند، و در شهر «می سی سی پی»(Mississippi) اقامت گزیدند

Congratulations to Kavon Hakimzadeh on ...Kavon Hakimzadeh - U.S. Fleet Forces ...
«کیوان حکیم زاده» فارغ‌التحصیل مهندسی برق از «دانشگاه کارنگی ملون» است و در سال ۱۹۹۲ به نیروی دریایی ایالات متحده پیوست.

سفررئیس جمهورروسیه(پوتین)کره شمالی پس از ۲۴ سال

هر ۲ کشور درلیست تحریم آمریکا

نخستین سفر پوتین به کره شمالی پس از ۲۴ سال.
 رهبران روسیه-کره شمالی «پیمان صلح‌آمیز و دفاعی» امضا کردند ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳)
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از ساعات اولیه روز چهارشنبه رویدادهای رسمی خود را از میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ آغاز کردند و متعهد شدند تا روابط فی‌مابین را توسعه دهند.

ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون توافقنامه جامعی بین روسیه و کره شمالی امضا کردند. کیم جونگ اون این توافق را «صلح‌آمیز و دفاعی» توصیف کرد و پوتین نیز به نوبه خود گفت که مفاد آن شامل تعهد کمک متقابل در صورت تجاوز به هر یک از طرف‌های امضاکننده پیمان است.

پوتین در سخنانی پس از گفتگو با «کیم جونگ اون» گفت که با میزبان خود در مورد مسائل جهانی و دستور کار جهانی گفتگوی طولانی داشتند و «مسکو و پیونگ یانگ» در کنار هم در برابر رژیم‌های تحریمی دیگران با انگیزه سیاسی می‌ایستند.

Photo/Illutration

علاوه بر این، «کیم جونگ اون» در نشستی با رئیس جمهوری روسیه از «حمایت بی‌قید و شرط» از «همه سیاست‌های روسیه» از جمله «حمایت کامل و اتحاد قاطع» از جنگ پوتین با اوکراین سخن گفت.

North Korea leader Kim Jong Un welcomes Russia President Vladimir Putin upon his arrival at Pyongyang International Airport in the North Korean capital.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:هنگامی که «ولادیمیر پوتین»(رئیس جمهورروسیه) در اولین ساعات روز چهارشنبه در یک سفر نادر، وارد فرودگاه پیونگ یانگ شد، کیم جونگ اون(رهبرکره شمالی) او را در آغوش گرفت و از او به گرمی استقبال کرد.

Russia and North Korea sign partnership deal as Kim pledges 'full support'  for Putin's Ukraine war

رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که این دو رهبر در مسیر رسیدن به مهمانسرای دولتی در پیونگ یانگ با یکدیگر یک گفتگوی صمیمی داشتند و «عمدتا افکار باطنی» خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

In this photo provided Wednesday, June 19, 2024, by the North Korean government, Russian President Vladimir Putin, center left, and North Korea's leader Kim Jong Un, center right, talk upon Putin's arrival at the Pyongyang International Airport in Pyongyang, North Korea, early Wednesday, June 19. The content of this image is as provided and cannot be independently verified. Korean language watermark on image as provided by source reads:


اولین سفر پوتین به کره شمالی پس از ۲۴ سال در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳)
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مراسمی در پیونگ یانگ کره شمالی در (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) یک پیمان دفاعی دوجانبه امضا کردند.
جزئیات این قرارداد بلافاصله مشخص نیست، اما می تواند قوی ترین ارتباط بین مسکو و پیونگ یانگ از زمان پایان جنگ سرد باشد. هر دو رهبر آن را ارتقای عمده روابط خود توصیف کردند که امنیت، تجارت، سرمایه گذاری و روابط فرهنگی و بشردوستانه را پوشش می دهد.

PHOTO: Kim Jong Un (2nd-R) shakes hands with Russian President Vladimir Putin on June 19, 2024

این دو در حالی ملاقات کردند که پوتین برای اولین بار در ۲۴ سال گذشته از کره شمالی بازدید کرد. این اجلاس در حالی برگزار شد که ایالات متحده و متحدانش نگرانی‌های فزاینده‌ای را در مورد توافق احتمالی تسلیحاتی ابراز می‌کنند که در آن این کشور مهمات مورد نیاز مسکو را برای جنگ در اوکراین در ازای کمک‌های اقتصادی و انتقال فناوری که می‌تواند تهدید ناشی از سلاح‌های هسته‌ای کیم را افزایش دهد، ارائه می‌کند. و برنامه موشکی

Russia's President Vladimir Putin and North Korea's leader Kim Jong Un arrive for a gala concert in Pyongyang, North Korea, on June 19 2024.

کیم گفت که دو کشور "دوستی آتشین" دارند و این توافق "قوی ترین معاهده" بین آنها است که روابط را در سطح یک اتحاد قرار می دهد. او قول حمایت کامل از جنگ روسیه در اوکراین را داد.

پوتین گفت که این یک "سند پیشرفت" است که منعکس کننده تمایل مشترک برای انتقال روابط به سطح بالاتر است.

عکس‌های منتشر شده توسط رسانه‌های روسی نشان می‌دهد که جمعیت زیادی از سربازان و بعضی از مردم در میدان کیم ایل سونگ در حاشیه رودخانه تادونگ در پیونگ‌یانگ جمع شده بودند. برخی کودکان نیز بالن‌ها و پرتره‌های بزرگی از دو رهبر در دست داشتند و «سالن بزرگ مطالعه خلق» نیز به پرچم‌های این دو کشور مزین شده بود.

پوتین پیش از طلوع آفتاب وارد فرودگاه پیونگ‌یانگ شد

پوتین که برای اولین بار پس از ۲۴ سال به کره شمالی سفر می‌کند، قبل از طلوع آفتاب وارد پیونگ یانگ شد.

کاروان تشریفات استقبال از پوتین در خیابان‌های پیونگ یانگ
کاروان تشریفات استقبال از پوتین در خیابان‌های پیونگ یانگ

انتظار می‌رود که این سفر به طور قابل توجهی روابط چندین ساله بین روسیه و کره شمالی را تغییر دهد، به ویژه که هر دو کشور با انزوای بین المللی روبرو هستند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی، مشارکت بین دو کشور را به عنوان نیروی محرکه‌ای برای ایجاد یک «جهان چند قطبی جدید» توصیف و اعلام کرد که سفر پوتین، شکست ناپذیری و تداوم دوستی و اتحاد این دو کشور را برجسته می‌کند.

Russian President Vladimir Putin goes down the stairs upon his arrival at the airport of Yakutsk, republic of Sakha also known as Yakutia, Russia Far East, Russia earlier today on June 18

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از ورود به فرودگاه یاکوتسک، جمهوری سخا که به نام یاکوتیا، روسیه خاور دور، روسیه نیز شناخته می شود، از پله ها پایین می رود

Russian President Vladimir Putin, left, and North Korea’s leader Kim Jong-un pose for a photo after the official welcome ceremony in Pyongyang, North Korea, on June 19, 2024.

روسیه از بهبود روابط خود با کره شمالی برای به چالش کشیدن واشنگتن استفاده کرده است. در مقابل، کره شمالی که به شدت تحت تحریم است، حمایت سیاسی و همچنین وعده کمک اقتصادی و تجارت از مسکو را به دست آورده است.

ایالات متحده آمریکا و متحدانش نگران آن هستند که مبادا روسیه قصد این را داشته باشد که برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، بخواهد به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی کمک کند.

آمریکا و متحدانش همچنین پیونگ یانگ را متهم کرده‌اند که موشک‌های بالستیک و گلوله‌های توپخانه‌ای را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین می‌دهد.
مسکو و پیونگ یانگ انتقال هرگونه تسلیحات را رد کرده‌اند.

پوتین پیش از طلوع آفتاب وارد فرودگاه پیونگ‌یانگ شد
پوتین پیش از طلوع آفتاب وارد فرودگاه پیونگ‌یانگ شد
استقبال از پوتین
کیم با دست دادن، در آغوش گرفتن و احوالپرسی از پوتین در پای هواپیما، از رئیس جمهوری روسیه استقبال کرد. این دو رهبر سپس سوار بر لیموزین لوکس ساخت روسیه شدند و به مهمانخانه دولتی کوم‌سوسان رفتند.

احتمالا با توجه به اینکه در زمان رسیدن پوتین هنوز صبح نشده بود، مراسم استقبال از او هم نسبتا متوسط برگزار شد و خوش آمدگویی کیم از رهبر روسیه تنها با یک فرش قرمز و بدون تشریفات مفصلی که در سفر شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در سال ۲۰۱۹ شاهد بودیم، صورت گرفت.

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد: «این دو رهبر عالی‌مقام با عبور از خیابان‌های نورانی پیونگ‌یانگ در دل شب، افکار باطنی خود را با یکدیگر در میان گذاشتند و تعهد خود را برای توسعه بیشتر روابط کره شمالی و روسیه ابراز کردند.»

ساز و کار جایگزین برای تجارت
خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از یوری اوشاکوف، مشاور سیاست خارجی پوتین گزارش داد :«دستور کار روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) شامل گفتگوهای تک به تک دو رهبر و همچنین جشن کنسرت، پذیرایی دولتی، گارد افتخار، امضای اسناد و بیانیه رسانه‌‌ای است.»

Image: NKOREA-RUSSIA-DIPLOMACY

تمجید پوتین از پیونگ‌یانگ پیش از ورودش نشان می‌دهد که روسیه به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل که دارای حق وتو است، رویکرد خود در قبال کره شمالی را مورد ارزیابی مجدد قرار داده است.

پوتین از پیونگ یانگ به دلیل مقاومت در برابر آنچه که او به عنوان فشار اقتصادی، باج‌خواهی و تهدید ایالات متحده توصیف می‌کند، تحسین کرده است.

او در مقاله‌ای در صفحه اول روزنامه اصلی حزب حاکم کره شمالی، وعده داد که «تجارت جایگزین و مکانیسم‌های حل و فصل متقابل را که توسط غرب کنترل نمی‌شود» توسعه دهد و «معماری امنیتی برابر و غیرقابل تقسیم» در اوراسیا ایجاد کند.

پوتین سوار بر لیموزین ساخت روسیه در کره شمالی
پوتین سوار بر لیموزین ساخت روسیه در کره شمالیآسوشیتدپرس
اثرات «پیمان مشارکت جامع استراتژیک»
یکی از تحلیلگران مقیم در واشنگتن به نام راشل مینیونگ لی در این باره نوشت: «مقاله پوتین حاکی از آن است که فرصتی برای رشد اقتصادی کره شمالی در یک بلوک اقتصادی ضد غربی به رهبری روسیه وجود دارد، و این پیامی است که احتمالاً برای کیم جونگ اون جذاب باشد.»

او در این باره توضیح داد که «اگر پیونگ یانگ روسیه را به عنوان یک شریک بلندمدت قابل دوام برای بهبود اقتصاد خود بداند - هر چند که ممکن است به نظر برخی غیرمنطقی به نظر برسد – در نتیجه انگیزه کمتری برای تلاش برای بهبود روابط با ایالات متحده پیدا خواهد کرد.»
پوتین در آستانه این سفر دستوری صادر کرد که نشان دهنده قصد مسکو برای مذاکره بر سر «پیمان مشارکت جامع استراتژیک» با کره شمالی است. به گفته اوشاکوف، این معاهده شامل مسائل امنیتی نیز می‌شود.

اوشاکوف گفت که این توافق علیه هیچ کشور دیگری نخواهد بود، اما «چشم انداز همکاری بیشتر را ترسیم می‌کند.»

غرق شدن کشتی یونانی در دریای سرخ توسط انصارالله یمن

کشتی یونانی که در۲۳ خرداد ۱۴۰۳ دربندرحدیده هدف قرار گرفته بود،غرق شد.

مسیرهای کشتیرانی جایگزین(دریای سرخ) در اطراف آفریقا حدود ۲۰ هزار کیلومتر، یک تا دو هفته زمان عبور و مرور و تقریباً یک میلیون دلار هزینه سوخت برای هر سفر اضافه می‌کنند.

غرق شدن کشتی یونانی در دریای سرخ توسط انصارالله یمن

 عملیات تجارت دریایی انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد کشتی توتر»(TUTOR) که در روزچهارشنبه ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴(۲۳ خرداد ۱۴۰۳) از سوی انصارالله یمن در ۱۲۴ کیلومتری جنوب غربی «بندر حدیده» مورد هدف قرار گرفته بود اکنون در دریای سرخ غرق شده است.

Greek-Owned Cargo Vessel, ‘Tutor’, Hit Off Yemen

غرق شدن کشتی یونانی توتر دردریای سرخ

غرق شدن کشتی یونانی در دریای سرخ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳)

«کشتی یونانی توتر که با پرچم لیبریا »در حال حرکت بود، «حامل زغال سنگ» بوده است. پس از این حادثه به دلیل خسارات وارده شدید به موتور کشتی، خدمه آن مجبور به تخلیه شده و کشتی را به حال خود رها کردند.

جنبش انصارالله یمن اعلام کرده است در راستای حمایت از مردم تحت محاصره غزه و تا زمان رفع حصر این باریکه به تمامی کشتی‌هایی که اقدام به تجارت دریایی با رژیم صهیونیستی کنند حمله خواهد کرد. با این حال، سایر کشتی‌ها برای تردد در دریای سرخ آزاد هستند.

«دریای سرخ کجاست؟»،  «بندرحدیده کجاست؟»،«اسرائیل کجاست؟»،«باب المندب کجاست؟»

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:منبع وزارت یونان با تایید این حادثه گفت: کشتی در حال حرکت به سمت هند بود که مورد اصابت قرار گرفت.

عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) اعلام کرد:کشتی در قسمت عقب توسط یک کشتی کوچک به طول پنج تا هفت متر مورد اصابت قرار گرفته است و  یک "پرتابه ناشناخته هوابرد" دیگر نیز به «بالکر»(bulker) ساخته شده در سال ۲۰۲۲ برخورد کرد.

حملات حوثی‌ها(انصارلله) در روز چهارشنبه۱۲ ژوئن ۲۰۲۴(۲۳ خرداد ۱۴۰۳) با حمله به یک کشتی فله‌بر متعلق به یونان به نام Tutor که منجر به کشته شدن یک دریانورد شد ، این اصابت از طریق یک قایق مملو از مواد منفجره و کنترل از راه دور، باعث فوران آب درکشتی و آسیب به موتورخانه شد.

شنیده شدن صدای چند انفجار در الحدیده یمن

پس از کشته شدن سه خدمه در کشتی فله بر True Confidence در ماه مارس۲۰۲۴(اسفند ۱۴۰۲) این دومین کشتی Tutor است که یکی از خدمه خود را به دلیل حملات مهندسی شده حوثی ها از دست می دهد.

«دریای سرخ کجاست؟»،  «بندرحدیده کجاست؟»،«اسرائیل کجاست؟»،«باب المندب کجاست؟»

سازمان دریانوردی انگلیس اعلام کرد: گزارش‌ها حاکی از غرق شدن «کشتی توتر»(TUTOR) است که روز ۱۲ ژوئن در فاصله ۶۷ مایلی(۱۲۴ کیلومتری) جنوب غربی الحدیده هدف حمله قرار گرفت.

انگلیس از غرق شدن کشتی یونانی در سواحل یمن خبر داد

کشتی توتر»(TUTOR) با «پرچم لیبریا» حرکت می‌کرد و «تحت مالکیت یونان» بود.

سرتیپ «یحیی سریع»(سخنگوی نیروهای مسلح یمن) شنبه شب همزمان با فرا رسیدن عید قربان در سخنانی از غرق شدن تدریجی ۲ فروند کشتی در سواحل یمن خبر داد و گفت: «دو کشتی در حال غرق، هدیه عید قربان ارتش یمن به مقاومت فلسطین به خاطر مقاومت و پایداری است.»

Large-scale attack on Yemen’s Sana’a repelled: Yahya Saree

«سرتیپ یحیی سریع» تأکید کرد کشتی Verbena پس از هدف قرار گرفتن توسط تعدادی موشک در خلیج عدن، به طور کامل غرق شده‌ است.

وی ادامه داد: «کشتی TUTOR نیز که توسط یک شهپاد و تعدادی موشک بالستیک و پهپاد هدف قرار گرفته بود، در خطر غرق شدن در دریای سرخ است.»

یمنیون مسلحون فی شوارع العاصمة صنعاء التی یسیطر علیها الحوثیون یتظاهرون لإظهار دعمهم للفلسطینیین فی قطاع غزة فی 2 شباط/فبرایر 2024

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: «این عملیات‌ها توسط نیروهای مسلح یمن به برادران مجاهد ما در غزه به پاس استواری و جهادشان و به همه آزادگان ملت فلسطین به مناسبت عید سعید قربان تقدیم می‌شود.»

«هاپاگ لوید»(سخنگوی این شرکت) به رویترز گفت: «حتی اگر اکنون آتش‌بس برقرار شود، این بدان معنا نیست که حملات حوثی‌ها فورا متوقف می‌شوند.»
هاپاگ لوید: آتش بس اسرائیل و حماس به بحران دریای سرخ پایان نمی دهد.

توافق آتش‌بس همچنان در هاله‌ای از ابهام است و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که اسرائیل پیشنهاد مورد حمایت سازمان ملل را پذیرفته است اما حماس تغییراتی را در این توافق پیشنهاد کرده است.


اگرچه اخبارمنتشر شد خبرازکاهش درگیری درنوارغزه می دهند، بسیاری از شرکت های حمل و نقل کانتینری با کاهش ۹ درصدی سهام هاپاگ-لوید و کاهش ۷ درصدی سهام مرسک مواجه شدند. زیم مستقر در اسرائیل ۱۴ درصد سقوط کرد. اقدام سریع قیمت احتمالاً به دلیل انتظارات سود بالاتر در پی انحراف انبوه کشتی‌ها است که قیمت سهام صنعت را از آوریل تا ژوئن افزایش داده بود.

هاپاگ-لوید افزود، حتی پس از باز شدن مجدد کانال سوئز برای ترانزیت، تنظیم مجدد برنامه ها و بازگشت عملیات به حالت عادی حداقل چهار تا شش هفته طول می کشد.

این پیش‌بینی هنوز بسیار صعودی‌تر از آلن مورفی، بنیانگذار سرویس مشاوره تجارت دریایی Sea-Intelligence است، که در اواخر آوریل گفت که «شش تا ۱۲ ماه طول می‌کشد تا اینکه ما واقعاً دوباره در سوئز شبکه‌های پایداری داشته باشیم». پس از یک راه حل ایمن طولانی مدت برای بحران دریای سرخ.

لارس بارستاد، مدیرعامل غول نفتکش Frontline Management AS، در پستی در چهارشنبه X با اجماع موافقت کرد و گفت: «انتظار از مالکان برای دریانوردان خود در معرض خطر عبور از دریای سرخ/خلیج عدن به زودی کمی ساده لوحانه است. گذر زمان می برد و هرگونه آتش بس آسیب پذیر خواهد بود و در صورت شکستن آن، خطر گرفتار شدن خدمه آن وجود دارد.

مرسک ارزیابی به روز شده خود را از وضعیت دریای سرخ به اشتراک گذاشت و در یادداشتی در چهارشنبه تکرار کرد که پیش بینی می کند این اختلالات تا نیمه دوم سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

غول حمل‌ونقل اقیانوسی می‌گوید در مقایسه با سفرهای معمولی دریای سرخ و خلیج عدن، به طور متوسط ۴۰ درصد افزایش در هزینه سوخت در هنگام سفر به دماغه امید خوب آفریقای جنوبی مشاهده می‌کند.

در میان نگرانی‌های کاهش ظرفیت کشتی، «مرسک» ۱۲۵۰۰۰ کانتینر دیگر به ناوگان خود اضافه کرد تا قابلیت اطمینان حمل و نقل را افزایش دهد. این شرکت در حال بررسی افزایش ظرفیت بیشتر است.

بر اساس ارزیابی حملات حوثی ها که روز چهارشنبه توسط آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده منتشر شد، حمل و نقل کانتینری در این منطقه بین دسامبر و فوریه ۹۰ درصد کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است: «مسیرهای کشتیرانی جایگزین در اطراف آفریقا حدود ۱۱۰۰۰ مایل دریایی، یک تا دو هفته زمان عبور و مرور و تقریباً یک میلیون دلار هزینه سوخت برای هر سفر اضافه می‌کنند

حملات مکرر پهپادها و حملات موشکی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن از ماه نوامبر ادامه داشته است و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران ادعا می‌کنند که این حملات در اعتراض به جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه و در حمایت از آن انجام شده است. از فلسطینی ها

مرگ ۹ نفردرآتش سوزی بیمارستان قائم رشت

حادثه آتش سوزی بیمارستان قایم رشت به ساعت ۱۳: ۰۱ بامداد سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

مدیربیمارستان قائم رشت برکنارشد

آتش سوزی دربیمارستان قائم رشت

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح جزئیات مربوط به حادثه بامداد امروز بیمارستان قائم رشت و وضعیت مصدومان و جانباختگان آن گفت : ۹ بیمار بیمارستان در این حادثه جان باختند.

اسامی فوتی حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان(دکتر محمدتقی آشوبی) با اعلام اسامی بیماران فوتی حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم گفت: آمار فوتی‌های تا کنون ۹ نفر می باشد: ابوطالب صادقی، زهرا قربان شیرودی، صغری صفری، معصومه اصغرنیا، محمد منتظری، محمدرضا اسدی، شهبانو راحت پیشه، آسیه جعفرزاده و لیلا جعفری در پی حریق بیمارستان قائم رشت جانشان را از دست دادند.

۱۴۲ بیماران بستری دربیمارستان قائم رشت به مراکز درمانی منتقل شدند

بازدید استاندارگیلان(عباسی) از بیمارستان سوخته (قائم)رشت

۱۵ مصدوم آتش سوزی بیمارستان خصوصی قائم رشت به مراکز درمانی دیگر منتقل شدند

مرگ 8 بیمار بیمارستان قائم رشت در آتش سوزی هولناک  + جزییات

دکتر محمدتقی آشوبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات بیشتری از حریق مهیب بیمارستان خصوصی ۲۵۰ تختخوابی قائم(عج) رشت اظهار کرد: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران را فوری و اضطراری در دستور کار قرار داد.

هشت بیمار بیمارستان قائم در پی حریق جان باختند

بیمارستان قائم رشت

افزایش فوتی های حریق بیمارستان قائم به 9 نفر

دکترمحمدتقی آشوبی  با بیان اینکه از زمان اطلاع به اورژانس تا صبح امروز همزمان با عملیات اطفاء، عملیات انتقال بیماران آغاز شد، اضافه کرد: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش‌ عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت مهار شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمامی بیماران از محل بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: ۹ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت

وی بیان کرد: بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی مختلف از جمله بیمارستان های پورسینا، رازی، ولایت، حشمت، الزهرا، پیروز لاهیجان، پارس، آریا و سه نفر هم به بیمارستان صومعه‌سرا منتقل شدند.

مدیر بیمارستان قائم رشت برکنار می‌شود

استاندار گیلان بامداد امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید میدانی از محل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام ۱۴۲ بیمار بستری در بیمارستان قائم رشت که بامداد امروز دچار آتش سوزی شد به سایر مراکز درمانی رشت منتقل شدند.

۱۴۲ بیماران بستری دربیمارستان قائم رشت به مراکز درمانی منتقل شدند.

بیمارستان بین المللی قائم رشت با حضور رحیمی افتتاح شد

برکناری مدیربیمارستان قائم رشت

سلمان اسحاقی(عضو کمیسیون بهداشت و درمان و سخنگوی این کمیسیون): در بررسی‌های اولیه ما متوجه شدیم که دود از لوله‌های بخش تاسیسات به مهم‌ترین بخش تنفسی و مهم‌ترین بخش احیای یک بیمار یعنی ICU و CCU به راحتی قابل انتقال بود و همچنین نکته دیگری که باید بررسی شود در خصوص استفاده از تجهیزات و تاسیسات بکار گرفته در بیمارستان است.باید میزان آموزش و توانایی پرسنل این بیمارستان هم بررسی شود.

IMG_20230503_135734_342-111
«برکناری دکترمحمد حسن نژاد شریفی»(مدیربیمارستان قائم رشت)
سید محمود حسینی‌پور(سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری): در بیمارستان قائم (عج) رشت، کوتاهی مدیریت بیمارستان به طور کامل مشهود است که در این راستا تصمیم به برکناری مدیر آن گرفته شد؛ ضمن اینکه در حوزه نظارتی هم ترک فعل‌هایی بوده که طی گفت و گویی که با استاندار گیلان داشتم، برخی از مدیران عزل خواهند شد./۳۰ خرداد ۱۴۰۳

رئیس جمهورموقت(دکترمخبر)دربیمارستان قائم رشت ۳۱ خرداد ۱۴۰۳

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«بیمارستان قائم  رشت» درجاده رشت-فومن:روبروی دخانیات رشت قراردارد،این بیمارستان یک مرکزدرمانی لاکچری  گیلان می باشدکه با سرمایه گزاری متخصصان وهمکاری پروفسورمجیدسمیعی در۲۰ فروردین ۱۳۹۲  افتتاح شده است.

بخش های جدید بیمارستان بین المللی قائم رشت افتتاح شد

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربّع و با زیربنایی بالغ بر ۲۷۰۰۰ متر مربّع در شش طبقه در شهر رشت واقع شده است.