پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

استعفای مقام اطلاعاتی اسرائیل(عمیت ساعر)درارتباط با۷ اکتبر ۲۰۲۳

​بعداز ۶ ماه :یکی از بالاترین مقامات سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل پس از بر عهده گرفتن مسئولیت شکست این رژیم در «طوفان الاقصی)از سمت خود استعفا داد.

رئیس تحقیقات اطلاعاتی ارتش اسرائیل به بهانه سرطان استعفاداد.

رئیس واحد تحقیقات شعبه اطلاعات اسرائیل(عمیت ساعر)استعفا کرد

رئیس بخش تحقیقات اداره اطلاعات نظامی، سرتیپ. «ژنرال آمیت سار»(Gen. Amit Saar) در روزهای آینده به دلایل شخصی، غیرمرتبط با جنگ و ناتوانی یگان در به صدا درآوردن زنگ خطر حمله ۱۵ مهر ۱۴۰۲(۷ اکتبر ۲۰۲۳)، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

«ژنرال سار» اخیراً با یک «تومور بدخیم» تشخیص داده شد که نیاز به درمان فوری دارد(توموری که در طوفان الاقصی مبتلاشد)

رئیس ستاد ارتش اسرائیل از مقام امنیتی سابق  او «ایتای برون» خواسته شد تا به طور موقت او را تا زمان تعیین فرمانده جدید برای واحد پر کند و برون موافقت کرد.

BRITAIN-ISRAEL-PALESTINIANS-CONFLICT-GAZA-QATAR

«نتانیاهو»(نخست وزیراسرائیل) در توئیترنوشت: سازمان های امنیتی،مسئول ناتوانی اطلاعاتی(زنگ هشدار) وشکست اسرائیل و پیروزی حماس در«طوفان الاقصی» شدند، واما بعد موردشماتت مقامات امنیتی قرارگرفت وازادعایش عقب نشینی کرد.

در حالی که این پست در X موجی از واکنش های خشمگینانه مقامات بلندپایه امنیتی اسرائیل را برانگیخت و اختلافات عمیق داخلی را فاش کرد، نتانیاهو پست جدیدی منتشر کرد که در آن نوشت: «اشتباه کردم».

Israeli officers and fighters that fell in battle, and announced on December 11, 2023.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:افسران و نظامیان اسرائیلی که در حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) کشته شدند. سخنگوی ارتش اسرائیل با اعلام کشته شدن ۶ سرباز، تعداد عملیات زمینی غزه(طوفان الاقصی) به ۱۰۴ نفر افزایش یافت.

IDF Spokesperson
ارتش اسرائیل همچنین به خانواده «سرگرد گال بچر» که در یک سانحه رانندگی نظامی در جنوب اسرائیل در بامدادشنبه (۷ اکتبر ۲۰۲۳) جان باخت، اطلاع داد.

یکی از بالاترین مقامات سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل پس از بر عهده گرفتن مسئولیت شکست این رژیم در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ از سمت خود استعفا داد.


«آمیت سائر» (رئیس تیپ تحقیقاتی در اداره اطلاعات نظامی اسرائیل)» موسوم به «امان»(Aman)پس از به عهده گرفتن مسئولیت کامل شکست اطلاعات اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بلافاصله از سمت خود استعفا داد.

رئیس الاستخبارات العسکریة الإسرائیلی: فشلنا فی إعطاء إنذار الحرب

آهارون هالوا، رئیس بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان)

المیادین نوشت: رسانه های اسرائیلی با اشاره به اینکه «اتی بارون» ماه ها در این سمت خواهد بود، با بیان اینکه سرتیپ ساعار ارشدترین افسری است که تاکنون ماموریت خود را در میان مسئولین شکست های جنگ به پایان رسانده است. تا زمانی که یک قرار دائم تعیین شود. انجام شود.

بارون بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ این سمت را برعهده داشت و از ابتدای جنگ علیه غزه به عنوان نیروی ذخیره در تیپ تحقیقاتی خدمت می کرد. رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که سعار ماموریت خود را «به دلایل شخصی غیر مرتبط با وضعیت امنیتی» پایان داده است.

رئیس مخابرات إسرائیل یقر: أتحمل مسؤولیة الفشل فی صد حماس

شایان ذکر است که این دومین استعفای تیپ تفحص در امان است، زیرا افسری با درجه سرلشکری به دلیل نقش خود در ارزیابی اطلاعاتی که منجر به شکست در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ شد، استعفا داد.

کانال کان این اقدام را در آن زمان «غیرعادی» توصیف کرد و تاکید کرد که این شکست بسیار فراتر از عملکرد یک افسر ارشد بود و به بسیاری از فرماندهان عالی رتبه در امان و جاهای دیگر مرتبط بود.

IDF's head of Intelligence Research steps down following cancer diagnosis

« آمیت سار» این تصمیم را چند روز پیش گرفت و با «هرزی هالوی»(رئیس ستاد ارتش اسرائیل)، «آهارون هالیوا»(رئیس اداره اطلاعات نظامی)

رئیس هیئة أرکان الجیش الإسرائیلی:

و دیگر مقامات، در مورد آن صحبت کرد. تصمیم او با توجه به شرایط با درک پذیرفته شد و قرار است در روزهای آینده نقش خود را تکمیل کند. در ابتدا، ارتش اسرائیل یک جانشین دائمی منصوب نمی کند، بلکه یک نفر را به طور موقت این موقعیت را پر می کند. فقط بعداً یک فرمانده دائمی برای لشکر منصوب می شود.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: رسانه های آمریکایی نوشتند: رئیس تحقیقات اطلاعاتی ارتش اسرائیل پس از تشخیص سرطان از سمت خود کناره گیری می کند.

رئیس هیئة أرکان الجیش الإسرائیلی:

«یوآو گالانت» وزیر دفاع اسرائیل و هرسی هالوی، رئیس ستاد ارتش و بنیامین نتانیاهو(نخست وزیراسرائیل)Aharon Haliva

آهارون هالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی

«سرتیپ ژنرال سار »این تصمیم را چند روز پیش گرفت و با هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، آهارون هالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی و دیگر مقامات، در مورد آن صحبت کرد. سار پیش از این گفته بود که به دلیل جنگ دوره خود را تمام نخواهد کرد.

«ژنرال سار » از اکتبر ۲۰۲۰(مهر ۱۳۹۹) به عنوان رئیس بخش تحقیقات اطلاعات نظامی خدمت کرده است. وی در سمت قبلی خود افسر اطلاعاتی فرماندهی جنوب بود و پیش از آن به عنوان رئیس میدان فلسطین در بخش تحقیقات

IDF Chief of Staff Lt. Gen. Aviv Kochavi attends a ceremony of the Aharai! Youth Program, at Mount Herzl in Jerusalem on June 17, 2022. Photo by Flash90.

و به عنوان دستیار  «آویو کوچاوی» در زمان ریاست اداره اطلاعات اسرائیل خدمت می کرد.

Two military leaders speak to troops.

«ژنرال ارتش مارک ای. میلی»(رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، و «سپهبد آویو کوچاوی»(رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل) با سربازان اسرائیلی در تل آویو

Benjamin Netanyahu (L) and Aviv Kochavi

بنیامین نتانیاهو(نخست وزیراسرائیل)و آویو کوچاوی(رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل)

«آمیت سار» به عنوان یک متخصص در عرصه فلسطین با تخصص در حماس در غزه شناخته می شود و دقیقاً به همین دلیل است که شکست او در پیش بینی حمله حماس در 7 اکتبر بسیار طنین انداز بود. بلافاصله پس از آن روز سیاه، او به فرماندهان و زیردستان خود روشن کرد که مسئولیت کامل این شکست را بر عهده دارد و دوره خود را به پایان نخواهد رساند. با این حال، طرح اولیه سار این بود که تنها پس از پایان جنگ از قدرت کناره گیری کند، اما اکنون به دلایل شخصی بلافاصله رهبری می کند.

بخش تحقیقات اسرائیل، گل سرسبد سپاه اطلاعات اسرائیل است. تمام مطالب اطلاعاتی جمع آوری شده توسط سازمان ها و واحدهای مختلف را دریافت می کند و آنها را به یک تصویر کلی اطلاعاتی تبدیل می کند. نقش آن ارائه ارزیابی سالانه اطلاعاتی اسرائیل و همچنین هشدار در مورد تهدیدات مختلف - از جنگ گرفته تا حملات تروریستی است. این لشکر پس از شکست در رمزگشایی علائم جنگ به طور قابل توجهی ارتقا یافت که منجر به شکست جنگ یوم کیپور شد. از جمله، یک "تیم سرخ" ویژه در آن زمان ایجاد شد تا دیدگاهی مخالف نسبت به هر ارزیابی یا تفکری را بدون اینکه تابع این بخش باشد و مستقیماً به رئیس اداره اطلاعات ارتش اسرائیل گزارش دهد، ارائه دهد.

تحقیقات و کمیته‌هایی که شکست‌های جنگ کنونی را بررسی می‌کنند، مطمئناً بررسی خواهند کرد که چرا بخش تحقیقات به این نتیجه رسیده است که حماس منصرف شده و علاقه‌ای به جنگ ندارد، حتی اگر خود سار چندین بار در سال قبل از جنگ هشدار داد که اسرائیل قدرت امنیتی در چشم دشمنان خود در برابر درگیری های داخلی ناشی از قانون بازنگری قضایی در حال کاهش بود. او این کار را از جمله در نامه‌های متعددی که برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر فرستاده بود، انجام داد که کاملاً نادیده گرفته شد.

سار عالی ترین افسری است که تاکنون در میان کسانی که مسئول شکست های جنگ در تشکیلات امنیتی در تکمیل نقش خود بوده اند. پیش از وی افسر اطلاعات فرماندهی جنوب به نام سرهنگ الف که پس از ارتباط با یک افسر زیرمجموعه از سمت خود برکنار شد و یک افسر اطلاعاتی دیگر در درجه سرهنگی در فرماندهی جنوب که خواستار پایان کار شد. نقش او

به غیر از آنها، همه کسانی که در سپاه اطلاعات، ارگان‌های ستادی و واحدهای میدانی مسئول هستند در حال حاضر در سمت‌های خود باقی مانده‌اند، اگرچه ممکن است برخی از آنها پس از پایان تحقیقات در حال انجام در ارتش اسرائیل از سمت خود کنار بروند.

"سرتیپ سار» افسری است که دارای نشان عالی است که حتی در این روزهای جنگ کمک زیادی به امنیت کشور اسرائیل کرده است.

رئیس ستاد ارتش، «سپهبد هرتزی هالوی» از خدمات چندین ساله او در ارتش اسرائیل و او قدردانی می کند. کار زندگی برای امنیت شهروندان اسرائیل است."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.