پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

اجلاسG7 (ایتالیا)وام به اوکراین از پولهای بلوکه شده روسیه

«پاپ فرانسیس»(رهبر کلیسای کاتولیک)فردا-روز جمعه  ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴(۲۵ خرداد ۱۴۰۳)به اعضای اجلاس ملحق می شود.

«اجلاسیه گروه۷»  استقراض به اوکراین(یکه‌تازی ملونی)افول ماکرون و سوناک....پرونده پسرِ جوبایدن(هانتربایدن)دراجلاس پرداخته شد...رئیس جمهوراوکراین «وام» گرفت.(ازپولهای بلوکه شده روسیه)

با توجه به اینکه جنگ در اوکراین در سومین سال خود قرار دارد و احزاب راست افراطی به مراکز قدرت در اتحادیه اروپا راه یافتند و خاورمیانه نیز درگیر آتش جنگ در نوار غزه است، اکنون می‌توان گفت که جهان دموکراتیک در این هفته به نشست «گروه هفت»(G7) در ایتالیا چشم دوخته‌اند.

«اجلاس سران گروه ۷»(G7)پنج شنبه ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴(۲۴ خرداد ۱۴۰۳)

Italian Prime Minister Giorgia Meloni waits for world leaders during a G7 summit at Borgo Egnazia, Italy, Thursday, June 13, 2024. (AP Photo/Luca Bruno)

«جورجیا ملونی»(نخست وزیر ایتالیا)، پنج شنبه ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴(۲۴ خرداد ۱۴۰۳) در اجلاس G7 در بورگو اگنازیا، ایتالیا منتظر رهبران جهان است.

Italy's Prime Minister Giorgia Meloni, U.S. President Joe Biden, French President Emmanuel Macron, Canada's Prime Minister Justin Trudeau, German Chancellor Olaf Scholz, Britain's Prime Minister Rishi Sunak, Japan's Prime Minister Fumio Kishida attend a session at the G7 summit at the Borgo Egnazia resort, in Savelletri, Italy, June 13, 2024.

«اجلاس سران گروه ۷»(G7) در تفرجگاه ساحلی «بورگو اگنازیا»(ایتالیا) احتمالا ضعیف‌ترین گردهمایی رهبرانی است که این گروه در این چند ساله به خود دیده است؛ بطوریکه اکثر شرکت‌کنندگان درگیر برگزاری انتخابات یا بحران‌های داخلی هستند، یا اینکه پس از سال‌ها تصدی‌گری دچار حس سرخوردگی شده‌اند و ناامیدانه سعی در حفظ قدرت خود دارند.

«امانوئل ماکرون» از فرانسه و «ریشی سوناک» از انگلیس به منظور حفظ محبوبیت و مشروعیت سیاسی رو به افول خود در برابر جریان‌های سیاسی دیگر، هر دو مشغول مبارزه برای کارزارهای انتخابات زودهنگام هستند.

« امانوئل ماکرون»(رئیس جمهورفرانسه)و«جورجیا ملونی»(نخست وزیر ایتالیا)

«اولاف شولتس»(صدراعظم آلمان) در انتخابات اخیر پارلمان اروپا شکستی تحقیرآمیز از جانب ملی‌گراهای راست افراطی متحمل شد و این نگرانی را به وجود آورد که او نیز به زودی با چالشی برای رهبری روبرو خواهد شد.


«جاستین ترودو» که ۹ سالی می‌شود نخست وزیر کانادا است نیز آشکارا در مورد احتمال کناره گیری از شغل «احمقانه» خود صحبت کرده است.

«فومیو کیشیدای» ژاپنی هم که خود را برای انتخابات اواخر سال جاری میلادی آماده می‌کند، هم اکنون با کمترین میزان محبوبیت شخصی خود مواجه است.

«چارلز میشل»(رئیس شورای اروپا)و«جورجیا ملونی»(نخست وزیر ایتالیا)

بعد از آن هم نوبت به جو بایدن می‌رسد.

«هانتربایدن»(پسر رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا) روز سه شنبه و تنها دو هفته مانده تا مناظره سرنوشت‌ساز پدرش(جوبایدن) با «دونالد ترامپ» در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به اتهام خرید غیرقانونی اسلحه مجرم شناخته شد.

هانتربایدن، جوبایدن وباراک اوباما

«اورزولا فون در لاین»(رئیس کمسیون اروپا) و«جورجیا ملونی»(نخست وزیر ایتالیا)

فقط می‌ماند «جورجا ملونی» ایتالیایی که برخلاف سران سایر ۶ کشور، همچنان پیروزهای پیاپی خود را تجربه می‌کند.

دو سال پس از به عهده گرفتن رهبری حزب راست افراطی برادران ایتالیا، علاقه‌مندان مصمم و سر به فلک کشیده «خانم جوجیا ملونی» با موفقیت سهم حزب او را از سبد آرای انتخابات روز یکشنبه پارلمان اروپا افزایش دادند. او اکنون در موقعیتی قرار دارد که تأثیر قابل توجهی در شکل دادن به جهت‌گیری آینده سیاست اتحادیه اروپا در بروکسل خواهد داشت.

وام به اوکراین(با پول های مسدودشده روسیه)

امریکا : از ۲۴۲ میلیارد یورو دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تامین مالی اوکراین بدهیم.

از ماه ژانویه(فروردین ۱۴۰۳) امسال که ریاست دوره‌ای گروه ۷ به ایتالیا سپرده شد، مقامات اروپایی و ایالات متحده بر روی حل و فصل اختلافات خود در مورد طرح استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه در بانک‌های غربی برای تضمین وام‌های اوکراین تلاش می‌کنند.

یورونیوزنوشت:جوبایدن(رئیس جمهورآمریکا) پیشنهاد استفاده از سود حاصل از  ۲۴۲ میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه که عمدتاً در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شود، برای کمک به اوکراین را داده است.

زمانی که شرق وغرب ۲ لبه یک قیچی بودند

علاوه بر این، این پیشنهاد شامل اعطای وام ۴۶ میلیارد یورویی از طرف دولت آمریکا به «کی‌یف»(اوکراین) است که وجوه مسدود شده روسیه را به عنوان وثیقه برای این وام در نظر می‌گیرد.

نشست سران گروه هفت در ایتالیا

دیپلمات‌های ارشد تایید کردند که پیش از آنکه رهبران برای نشست سه روزه گروه ۷ در جنوب ایتالیا بیایند، توافق بر سر این موضوع حاصل شده است.

G7 Italia, Zelensky arrivato a Borgo Egnazia: l'abbraccio con Giorgia Meloni
«ولودیمیر زلنسکی»(رئیس‌جمهوری اوکراین) نیز ر این نشست حضور خواهد داشت و انتظار می‌رود با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، یک توافقنامه امنیتی دوجانبه جداگانه امضا کند.
اگر طرح پیشنهادی وام به اوکراین به تایید سران گروه ۷ نرسد، این خطر وجود دارد که بحث به اواخر تابستان موکول شود که در آن صورت به طرز خطرناکی به انتخابات نوامبر ایالات متحده نزدیک خواهد بود. حال آنکه تعداد کمی از مقامات اروپایی مطمئن هستند که در صورت پیروزی ترامپ، او یک متحد قابل اعتماد در جنگ اوکراین علیه روسیه نخواهد بود.

پیچیدگی این موضوع در این است که اگر روزی دارایی‌های روسیه از مسدود بودن خارج شود - مثلا فرض کنید جنگ تمام شود - دیگر نمی‌توان از این سودهای بادآورده برای پرداخت وام آمریکا به اوکراین استفاده کرد و نیاز به توافقی برای تقسیم بار مالی آن با سایر کشورها دارد.

از چپ: رئیس شورای اروپایی، صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر کانادا، رئیس جمهوری فرانسه، نخست وزیر ایتالیا، رئیس جمهوری آمریکا، نخست وزیر ژاپن، نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس کمیسیون اروپا
از چپ: رئیس شورای اروپایی(چارلز میشل)، «اولاف شولتس»(صدراعظم آلمان)، «جاستین ترودو»(نخست‌وزیر کانادا)، «امانوئل ماکرون»(رئیس جمهوری فرانسه)، «خانم جوجیا ملونی»(نخست وزیر ایتالیا)، «جوبایدن»(رئیس جمهوری آمریکا)، «فومیو کیشیدای»(نخست وزیر ژاپن)، «ریشی سوناک»(نخست‌وزیر انگلیس) و خانم«اورزولا فون در لاین»(رئیس کمیسیون اروپا)

«پاپ فرانسیس» (رهبر کاتولیک‌های جهان) در «اجلاس گروه هفت»(G7)جمعه  ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴(۲۵ خرداد ۱۴۰۳) ایتالیا 

14 June 2024, Italy, Bari: Pope Francis (M), speaks at the G7 summit. The heads of state and government from the seven industrialized nations USA, Canada, Great Britain, France, Italy, Germany and Japan meet for their annual summit at the summit venue, the luxury hotel Borgo Egnazia in Apulia. Photo: Michael Kappeler/dpa (Photo by Michael Kappeler/picture alliance via Getty Images)
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: «پاپ فرانسیس» به عنوان اولین رهبر کلیسای کاتولیک نیز قرار است روز جمعه  ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴(۲۵ خرداد ۱۴۰۳)در اجلاس گروه هفت در مورد خطرات هوش مصنوعی و همچنین پایان صلح آمیز جنگ در اوکراین و غزه سخنرانی ‌کند و قدرت مذهبی خود را به گردهمایی امسال بیاورد.

تعظیم رئیس جمهورآمریکا به رهبرکاتولیکهای جهان

President Joe Biden, left, greets Pope Francis, during a special session of the G7 Summit at the Borgo Egnazia resort, June 14, 2024, in Savelletri di Fasano, Italy. Pope Francis became the first pope to address the annual gathering of the Group of Seven nations

«پاپ فرانسیس»(رهبر کاتولیک‌های جهان) و «جو بایدن»(رئیس جمهورآمریکا) وخانم «جورجیاملونی»(نخست وزیرایتالیا)اجلاس(G7)جمعه  ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴(۲۵ خرداد ۱۴۰۳) ایتالیا 

Pope Francis and Biden discuss Gaza ...

«پاپ فرانسیس»(رهبر کاتولیک‌های جهان) درحال ارشاد(رئیس جمهوراوکراین)۲۵ خرداد ۱۴۰۳

زلنسکی:پاپ جان!پوتین را نصیحت بکن،اومارا خیلی آزارمیده،سرزمینهای مارااشغال کرده ونظامیان ماراکشته،درکلیسادعابکن خدااورا هدایت کند!

برنامه ای که «جورجیا ملونی» برای این اجلاس تعیین کرده است، به منافع راهبردی ایتالیا - از جمله آفریقا، مهاجرت و دریای مدیترانه - معطوف است.

دولت او قصد دارد از سرمایه گذاری در زیرساخت‌های آفریقا برای کاهش جذابیت مهاجرت انبوه به اروپا استفاده کند.

نخست وزیر ایتالیا: اسرائیل درتله حماس افتاده است.

روزنامه گاردین روزیکشنبه ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴(۲۷ خرداد ۱۴۰۳) نوشت:خانم جورجیاملونی درباره جنگ غزه گفت: « اسرائیل به داخل یک تله افتاده است. «تله‌ای از جانب حماس» با این هدف که آن را منزوی سازد و به نظر می‌رسد که دارد کار می‌کند.البته ما به روی امنیت اسرائیل آن کار می‌کنیم.»

به نوشته گاردین نخست وزیر ایتالیا معتقد است اسرائیل باید طرح صلحی را که از سوی (جو بایدن) رئیس جمهور آمریکا به منظور رسیدن به «آتش‌بس در غزه» بر مبنای «عقب‌نشینی کامل اسرائیلی‌ها از این باریکه(نوارغزه)ارائه شد، بپذیرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد