پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ بطرف CNG

باغچه ای زیبا(باغ میوه)درمسکن مهررشت مهر۵۲ بامدیریت شاهرخ

امروز،پنجشنبه(۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) داشتم برای پمپ بنزین(مسکن مهر) میرفتم،ساختمانی رامشاهده کردم که متفاوت بودبا بقیه ساختمانها.

تفاوتش این بودکه این ساختمان(ساختمان۱۵۹/۱)  ۳ نبش بود، درختانی داشت که عطرگلهای(مُرکَّبات) نارنج درفضاپیچیده بود،گلهای گیلاس هم برزیبایش افزوده بود، درختان انبوهی مشاهده می شد،یک نفر مشغول باغبانی بود،توقف کردم،بطرف آن مردرفتم،هرچه که نزدیکترمیشدم ،آن باغ دیدنی ترمی شد،حدود ۵۰۰ اصله درخت باانواع میوه ها..

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

به مردی که باحوصله وظرافت مشغول باغبانی بود،واردگفتگوشدم،مردخوش برخوردی بود وآرام.

خودش را«علی رمضانی مهر»معرفی کرد واما گفت :همه مرابنام«شاهرخ»می شناسند.

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

گفتم مدیراین ساختمان با این باغچه زیباکیست؟

گفت:خودم هستم.

شهرکی اروپایی -شبیه بارسلون-درگیلان 

مسکن مهر رشت  به مساحت ۱۷۸ هکتار واقع بر روی «زمین‌های سپیدرود رشت» (روبروی دانشگاه آزاد)پل طالشان/۲ ونیم کیلومتری فلکه گاز

اما« یک تفاوت  بارسلونا با مسکن مهررشت»:رشت گاو دارد،بارسلون ندارد!

گفت من(شاهرخ)ازسال ۱۳۹۴ که ازسازمان آب وفاضلاب بازنشسته شدم،درمسکن مهرآمدم،یکی از واحدهای این ساختمان راخریدم وازهمان اول همسایگانم لطف داشتندبمن ومرابعنوان مدیرساختمان برگزیدند.

مسکن مهررشت(عکس ازفرازآسمان)

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

من ازسال بعدش(۱۳۹۵) کاشتن درخت وگل دراین باغچه راشروع کردم.

آقاشاهرخ ادامه: درختان را خریدم واما به هیچکس ازواحدهانگفتم،پولش رابدهید،ولی هرکدام مبلغی راپرداختند.

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

مدیرساختمان ۱۵۹/۱ گفت:درختان مرکبات اینجارا نخریدم،بلکه دانه میوه های که همسایگان میل کرده بود،دانه(هسته)را نگهداری کرده بودند ویا درایام نوروز (نشاء بی )که درگلدانها داشتندرا بعداز سیزده بدربرایم می آوردند ومن آنهاراکاشتم.

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

ازآقاشاهرخ پرسیدم:این باغچه که محصورنیست،آنوقت کسی تعرضی نمی کند،بدون اجازه ومخفیانه بچیند ویا شاخه هارابشکننددرهنگام چیدن؟

گفت:این مشکلات بوده است وخاطره ای از تعرض(دزدی)یکی ازهمسایگان -چندکوچه آنطرفترراگفت.

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

وی گفت:یک شب من نبودم،وقتی فردایش به باغچه رفتم،دیدم یکی از ۲ سیکاسی که کاشته بودم،ازریشه کنده شده بود وبرده بودند،پرس جوکه کردم،یکی ازهمسایگان گفت:شب من دیدم یک راننده نیسانی دراینجاتوقف کرده بود ویک سرطناب رابه درخت سیکاس بسته بود وسردیگرش به خودرویش متصل بود! درخت را با بکسل ازجایش کنده بودوباخودبرده بود!.

مسکن مهررشت

مسجدمسکن مهر رشت

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

«شاهرخ» درادامه گفت:من رفتم سیکاسم راکه درباغچه ساختمان(محل سکونتش)دیدم که کاشته،بدون اینکه باهاش دعواکنم وناسزابگویم،گفتم چرااینطوری بااسیری آوردیش،اگربمن میگفتیدمن یکی برایت تهیه می کردم ورایگان تحویلت می دادم،آن مردنانجیب هم گفت :من نبودم،یکی ازهمسایگانم که دریکی ازواحدهای این ساختمان است،این رابمن دادکه بکارم.

میوه رایگان برای نیازمندان

مدیرساختمان گفت:میوه های این باغ خوردنش برای مردم مجازاست واما فقط خوردن،نه اینکه کیسه بیاورند وبچینند وببرند.

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

از«آقاشاهرخ» پرسیدم:اگریکبارببینیدکه کسی آمده میوه را میکن که ببرد،چکارمی کنید؟

پاسخ داد:هیچی!

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

گفتم:یعنی چه؟

 باغبان باسلیقه پاسخ داد:یک روزدرهمین باغ نشسته بودم،یک خودرویی متوقف شد ویک خانم مُسنّی پیاده شد،جلوچشمانم گُلدانهای گُلی که به ردیف گذاشته بودم،۲ تایش رابرداشت وبرد ومن هیچی نگفتم!.

لانه سگ درباغچه

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

«شاهرخ خان» بانشان دادن شیرآب درکناردیوارساختمان(محوط باغچه)گفت:من این شیرآب راگذاشته ام که اگرکسی آمد،خواست چندتامیوه بچیند،اینجابشورد وبخورد!

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:هرکسی که این گزارش را میخواند با این اوصافی که از«آقاشاهرخ »نوشتم،وسوسه خواهدشدکه بیایداینجاچندتاازمیوه هارا بچیند ونوش جان کند،البته نامردی نکند،باخودش کیسه ویاپلاستیک وسبد نیاوردکه بچیندوببرد.

تابلویی که خاطرات خوبی ازآن ندارد(کباب الملوک)

باغچه میوه مسکن مهررشت(مهر۵۲)ساختمان۱۵۹/۱ مهر۴۵

آقاشاهرخ(خوش سلیقه) انواع درختان میوه هارا گفت:گیلاس،آلبالو،هلو،زردآلو،آشتالو، شلیل،آلوقیصی ،انجیر،لیمو،نارنج،پرتقال،نارنگی،ازگیل،موز،انگور،گلابی ،خوج،گوجه سبز،گردو و...

نظرات 2 + ارسال نظر
فروغ پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 16:17

چه کار قشنگی این داستان بسیار خوندنش لذت بخش بود کاش همه ی ما به همین اندازه برای محیط اطرافمون ارزش و احترام میذاشتیم
خدا به شما سلامتی و عمر با عزت بدهد

شهناز پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 16:11

من از بستگان نزدیک اقا شاهرخ هستم تا جایی که به یاد دارم ایشون علاقه شدیدی به گل و گیاه و باغبانی و باغداری داشته و دارند و از اینکار بسیار لذت میبرند و خوشبختانه این موهبت و موقعیت در اختیار ایشون قرار داده شده و شکر خدا علا رقم کم لطفی بعضی از اهالی و ساکنان اقا شاهرخ به فعالیت خودشون ادامه داده و بزودی باغ میوه مسکن مهر با‌تصاویر رنگین ودرختان پر ثمر در همین صفحه به تماشا گذاشته شود تشکر فراوان از اقای شاهرخ رمضانی فر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد