پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

دونالد ترامپ:کاری که بایدن با اسرائیل انجام داد(قطع کمکهای تسلیحاتی)شرم آور است

گیلاد اردان(سفیراسرائیل درسازمان ملل)شنیدن این اظهارات بایدن(توقف ارسال سلاح و مهمات به تل آویو) بسیار ناامیدکننده از رئیس‌جمهوری است که از آغاز جنگ قدردان او بوده‌ایم.

ترامپ،بایدن را به حمایت ازحماس متهم کرد!(قطع ارسال تسلیحات پدافندی )

دونالد ترامپ:کاری که بایدن با اسرائیل انجام داد(قطع کمکهای تسلیحاتی)شرم آور است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۹ مه ۲۰۲۴(۲۰ اردیبهشت ۲۰۲۴) پس از تهدید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکارا به حمایت از حماس به توقف ارسال تسلیحات آمریکایی به اسرائیل، متهم کرد و رفتار رئیس جمهور را "شرم آور" خواند.

«جوبایدن» در بیانیه خود در روز چهارشنبه ۸ مه ۲۰۲۴(۱۹ اردیبهشت ۲۰۲۴) مستقیم ترین هشدار خود را در مورد تأثیر جنگ بر غیرنظامیان ارائه کرد و هشدار داد که «در صورت حمله زمینی اسرائیل به رفح»، که مدت هاست آن را تهدید می کند، «ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف خواهد شد
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تاکید کرد:«رفتار جو بایدن در رابطه با اسرائیل شرم‌آور است

 دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه پیش از ورود به دادگاه نیویورک به خبرنگاران گفت: آنچه که بایدن در ارتباط با اسرائیل انجام می‌دهد، شرم‌آور است.

رئیس جمهورسابق آمریکاگفت:«اگر یهودی به جو بایدن رای بدهد، باید از خود خجالت بکشد، او به طور کامل اسرائیل را رها کرده است

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:ترامپ،بایدن را به حمایت ازحماس متهم کرد!(بی توجهی به تجهیزات پدافندی گنبدآهنین اسرائیل)

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز در روز چهارشنبه ۸ مه ۲۰۲۴(۱۹ اردیبهشت ۲۰۲۴) در مصاحبه با CNN تاکید کرده بود در صورتی که بنیامین نتانیاهو(نخست وزیر اسرائیل) دستور حمله گسترده به شهر رفح را صادر کند، آمریکا ارسال برخی محموله‌های تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی را متوقف خواهد کرد.

Israeli official: Biden seeking to oust Netanyahu | JNS |  clevelandjewishnews.com

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ضمن تاکید دوباره بر «پایبندی آمریکا به حصول اطمینان درخصوص امنیت اسرائیل و توان پاسخ آن به حملاتی که از خاورمیانه انجام می‌شود»، گفت:

سامانه دفاع موشکی خِتْسْ یا پیکان

آمریکا به ارسال تسلیحات پدافندی از جمله سیستم پدافند هوایی (گنبد آهنین) برای اسرائیل ادامه خواهد داد، اما «در صورت آغاز حمله زمینی گسترده به رفح، ارسال سلاح‌های دیگر که در طول تاریخ از آنها برای مقابله با شهرها استفاده می‌شد، متوقف خواهد شد».

به گفته یک منبع آگاه، مقامات اسرائیلی در گفتگوهای محرمانه‌ای با مسئولان آمریکایی ناامیدی عمیق خود را از توقف ارسال تسلیحات و گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی در خصوص این تصمیم ابراز داشتند.

شبکه CNN آمریکا این رابطه اعلام کرد که احتمالاً این اظهارات بایدن و مشروط کردن ارسال تسلیحات به اراضی اشغالی به عملکرد رژیم صهیونیستی، منجر به گسترش اختلاف‌نظرها میان بایدن و نتانیاهو خواهد شد، با این حال بایدن در این مصاحبه مدعی شد که اقدامات اسرائیل در رفح هنوز خط قرمز ورود به مناطق پرجمعیت را رد نکرده گرچه اقداماتش موجب تنش‌هایی در منطقه شده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:واکنش سفیراسرائیل درسازمان ملل به تصیم جوبایدن (توقف ارسال تسلیحات آمریکابه اسرائیل)

گیلاد اردان(توقف ارسال سلاح و مهمات به تل آویو)«شنیدن این اظهارات سخت و بسیار ناامیدکننده از رئیس‌جمهوری است که از آغاز جنگ قدردان او بوده‌ایم»
«سفیراسرائیل درسازمان ملل» پیشنهاد کرد تهدید بایدن به توقف تسلیحات، اسرائیل را از "دستیابی به اهدافش" باز خواهد داشت.
۲ مقام ارشد اسرائیل روز پنجشنبه۹ مه ۲۰۲۴(۲۰ اردیبهشت ۲۰۲۴)  از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کردند که تهدید کرده است در صورت حمله اسرائیل به شهر رفح، ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف خواهد کرد.

«گیلاد اردان»(سفیر اسرائیل در سازمان ملل) در اولین واکنش اسرائیل به هشدار بایدن، در رادیو عمومی گفت: «شنیدن این اظهارات سخت و بسیار ناامیدکننده از رئیس‌جمهوری است که از آغاز جنگ قدردان او بوده‌ایم

اسرائیل با فرستادن تانک ها و انجام "حمله های هدفمند" در مناطق شرقی رفح، مخالفت های بین المللی را نادیده گرفت و باعث فرار ده ها هزار غیرنظامی شد.

این سازمان می‌گوید «رفح» خانه آخرین گردان‌های باقی‌مانده حماس است، اما شهر در مرز با مصر نیز مملو از غیرنظامیان فلسطینی است که در نتیجه جنگ بی‌رویه اسرائیل در غزه آواره شده‌اند.

۳۵ هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک بودند در نتیجه بمباران اسرائیل کشته و بیش از ۷۸۰۰۰ زخمی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد