پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

مدفون شدن ۳۰۰ نفر بر اثر رانش زمین(پاپوآ گینه نو)پورت مورزبی

در اقیانوس آرام و در همسایگی  استرالیا و اندونزی

رانش زمین روستای «کائوکالام» در استان «اِنگا» واقع در ۶۰۰ کیلومتری شمال غربی «پورت مورزبی» پایتخت پاپوآ گینه نو(سحرگاه جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳)

ویرانی خانه‌ها «مدفون شدن ۳۰۰ نفر بر اثر رانش زمین در پاپوآ گینه نو» جان ۳ هزار نفر در خطر است
«رانش زمین و زمین لرزه در پاپوآ گینه نو» بیش از هزار و صد خانه را تخریب کرده و همچنان اطلاعی افرادی که در این خانه‌ها سکونت داشتند در دست نیست، ساکنانی که به گفته مقامات محلی بیش از ۳۰۰ نفرشان احتمالا زیر گل و لای مدفون شده‌اند.

در همین حال  نیروهای امداد و نجات توانسته‌اند خود را به ارتفاعات دورافتاده برسانند. امدادرسانان نگرانند که صدها نفر زیر تپه‌های آوار و گل جان خود را از دست داده باشند. مقام‌های محلی می‌گویند نیروهای امداد همچنان در جستجوی اجساد مدفون شده توسط رانش زمین هستند. 

In this photo provided by the International Organisation for Migration, people cross over the landslide area to get to the other side in Yambali village, Papua New Guinea on May 24, 2024.

زلزله و رانش زمین در  پاپوآ گینه نو

رانش زمین در پاپوآ گینه نو

خبرگزاری رویترز گزارش داده که تاکنون تنها چهار جسد از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند.
«سرهان آکتوپراک» (نماینده سازمان ملل در پاپوآ گینه نو) تخمین می‌زند که حدود ۳ هزار نفر در این خانه‌ها سکونت داشتند.

«نماینده سازمان ملل در پاپوآ گینه نو)» می‌گویند خانه‌های زیادی در زیر آوار وجود دارد که دسترسی به آنها امکان‌پذیر نیست. او به خبرگزاری فرانسه گفت: «زمین همچنان به لغزش و حرکت ادامه می‌دهد و این کار را برای مردم خطرناک می‌کند
با این که این منطقه پرجمعیت نیست اما آژانس بشردوستانه CARE می‌گوید نگران است که تعداد قربانیان «به طور نامتناسبی» زیاد شود. 

Hundreds feared dead after landslide flattens remote Papua New Guinea  village | Reuters

رانش زمین همچنین دسترسی بزرگراه ها را مسدود کرده است و بالگردها تنها وسیله برای رسیدن به این منطقه هستند. تیم اورژانس پزشکی از جمله نظامی و پلیس نیز به دلیل ناهمواری زمین و آسیب به جاده های اصلی برای رسیدن به منطقه با مشکل مواجه شدند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: روستای «کائوکالام» در استان «اِنگا» واقع در ۶۰۰ کیلومتری شمال غربی «پورت مورزبی» پایتخت پاپوآ گینه نو قراردارد.

TOPSHOT - People gather at the site of a landslide in Maip Mulitaka in Papua New Guinea's Enga Province on May 24, 2024. Local officials and aid groups said a massive landslide struck a village in Papua New Guinea's highlands on May 24, with many feared dead.(Photo by AFP) RELATED CONTEN

این حادثه در ساعت ۳ بامداد روز جمعه ۲۴ مه ۲۰۲۴(۴ خرداد ۱۴۰۳) در روستای کائوکلام در استان انگا و در زمانی که بسیاری از روستاییان در خواب بودند رخ داده است. 

این فاجعه حدود ساعت ۳ صبح روز جمعه (۱۷:۰۰ به وقت گرینویچ)  به روستای کائوکلام در استان انگا در پاپوآ گینه نو، در حدود ۶۰۰کیلومتری  شمال غربی پورت مورسبی، پایتخت کشور جزیره جنوبی اقیانوس آرام، رسید.

به گفته رسانه‌های «پاپوآ گینه نو» دست‌کم هزار و ۱۸۲ خانه نیز در منطقه واقع در ۶۰۰ کیلومتری شمال غربی پایتخت در اثر رانش زمین مدفون شده است. 

«پاپوآ گینه نو» بخشی از «جزیره‌ گینه نو» واقع در شمال استرالیا است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مردم در حال بالا رفتن از صخره‌ها، درختان ریشه‌کن شده و تپه‌های خاک هستند بازماندگان و همچنین پیکر جان باختگان را پیدا کنند.

People walk with their belongings in the area where a landslide hit the village of Kaokalam, Enga province, Papua New Guinea, May 24, 2024. ()

این جزیره در برابر بلایای طبیعی از جمله باران شدید و سیل و زلزله بسیار آسیب‌پذیر است و در طول سال‌های اخیر بارها در پس وقوع هر یک از این رخدادها زندگی‌های زیادی به پایان رسیده است. آخرین بار در ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ رانش زمین در این جزیره اتفاق افتاده بودکه منجربه کشته شدن  ۲۳ نفر شده بود.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:آدمخواران درهمینجا(پاپوآ گینه نو)عموی رئیس جمهورآمریکا(جوبایدن)راخوردند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.