پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

مالیات چرای گاو، گوسفند و خوک در دانمارکCO2گاوها

«دانمارک اولین کشوری در جهان خواهد بود که مالیات CO2 (گوزیدن گاوها) را بر کشاورزی وضع می کند.

وزیر مالیات دانمارک:هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دانمارک است.

از سال ۲۰۳۰ دامداران دانمارکی  ۴۳ دلار به ازای هر تن معادل دی اکسید کربن در سال ۲۰۳۰ مشمول مالیات خواهند شد(آروغ زدن وگوزیدن گاوها)

یک گاو  ۶ تن  CO2 در سال تولید می کند.

مالیات چرای گاو، گوسفند و خوک در دانمارک

 دانمارک از سال ۲۰۳۰ مالیاتی بر انتشار «دی اکسید کربن»(CO2) دام برای دامداران وضع خواهد کرد و ادعا می کند که اولین کشوری خواهد بود که در اقدامی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از هر یک از گاوهای خود این کار را انجام می دهد.

«گاوها و خوک‌های گازدار در دانمارک» اولین کشوری که چنین می‌کند، با مالیات کربن مواجه خواهند شد

Cows graze in a field in Luncavita, Romania, in this file photo. Denmark will impose cattle farmers with a tax on livestock carbon dioxide emissions starting in 2030, claiming it will be the first country to do so in a move to reduce greenhouse gas emissions from each of its cows.
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دانمارک از سال ۲۰۳۰ به دامداران برای «گازهای گلخانه‌ای ساطع شده توسط گاوها، گوسفندها و خوک‌ها»یشان مالیات می‌دهد، اولین کشوری که این کار را انجام می‌دهد، زیرا منبع اصلی انتشار «متان» یکی از قوی‌ترین گازهایی است که در گرمایش جهانی نقش دارد.«ژپه برووس»(وزیر مالیات دانمارک)، گفت که «هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دانمارک» تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۷۰ درصد از سطوح سال ۱۹۹۰ است.

از سال ۲۰۳۰، دامداران دانمارکی ۳۰۰ کرون (۴۳ دلار) به ازای هر تن معادل دی اکسید کربن در سال ۲۰۳۰ مشمول مالیات خواهند شد.

این مالیات تا سال ۲۰۳۵ به ۷۵۰ کرون (۱۰۸ دلار) افزایش خواهد یافت. با این حال، به دلیل کسر مالیات بر درآمد ۶۰ درصد، هزینه واقعی هر تن از ۱۲۰ کرون (۱۷.۳ دلار) شروع می شود و تا سال ۲۰۳۵ به ۳۰۰ کرون افزایش می یابد.

«کشوردانمارک کجاست؟»

«دانمارک» کشوری  با بیش از ۴۴۳ جزیره که در شمال اروپا  واقع است وبا کشورهای نروژ، سوئد، آلمان ،هلند،لهستان و بریتانیا،همسایه است. 
مساحت کشور دانمارک  ۳۳۴۳۰ کیلومتر مربع  وجمعیت آن ۶میلیون نفرمی باشد.
پایتخت دانمارک،شهر «کپنهاگ» می باشد

به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده، اگرچه معمولاً دی اکسید کربن به دلیل نقشش در تغییرات آب و هوایی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، اما متان در یک مقیاس زمانی ۲۰ ساله حدود ۸۷ برابر گرمای بیشتری را به دام می اندازد.

آنتونی لی مقابل انبار خود در مزرعه خانوادگی خود در ایالت نیدرزاکسن آلمان ایستاده است. لی یکی از منتقدان صریح سیاست های اتحادیه اروپا در مورد تغییرات آب و هوایی بوده و رهبر جنبش اعتراضی کشاورزان در اروپا بوده است. او در پارلمان اتحادیه اروپا برای حزب راستگرای رای دهندگان آزاد نامزد شده است و کانال یوتیوب او بیش از ۲۴ میلیون بازدید دارد.
جهان
کشاورزان اروپایی که از سیاست‌های آب و هوایی عصبانی هستند، می‌تواند به تأثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا کمک کند
سطح متان که از منابعی از جمله دفن زباله ها، سیستم های نفت و گاز طبیعی و دام منتشر می شود، از سال ۲۰۲۰ به ویژه به سرعت افزایش یافته است. طبق برنامه محیط زیست سازمان ملل، دام ها حدود ۳۲ درصد از انتشار متان ناشی از انسان را تشکیل می دهند.

«مالیات برای گوزیدن گاو های دانمارک»

Denmark's new ministers Minister for Taxation Jeppe Bruus, Minister... News  Photo - Getty Images

برووس گفت: "ما در سال ۲۰۴۵ گام بزرگی در جهت خنثی شدن آب و هوا برخواهیم داشت." و افزود که دانمارک "اولین کشوری در جهان خواهد بود که مالیات CO2 واقعی را بر کشاورزی وضع می کند" و امیدوار است سایر کشورها نیز از این روند پیروی کنند.

دانمارک کجاست؟نقشه

نیوزلند قانون مشابهی را تصویب کرده بود که قرار بود در سال ۲۰۲۵ اجرایی شود. با این حال، این قانون روز چهارشنبه پس از انتقاد شدید کشاورزان و تغییر دولت در انتخابات ۲۰۲۳ از یک بلوک حاکم چپ میانه به یک مرکز از کتاب قانون حذف شد. -راست نیوزلند اعلام کرد که کشاورزی را از طرح تجارت آلاینده های خود حذف می کند و به نفع بررسی راه های دیگر برای کاهش متان است.

تقریباً تمام متان حاصل از پرورش دام، حدود ۹۰ درصد، از طریق هضم آنها، از طریق تخمیر، به دست می آید و به صورت آروغ از طریق دهان آنها آزاد می شود. گاوها بیشتر این متان آروغ زده را تشکیل می دهند. بیشتر ۱۰ درصد باقیمانده متان دام از استخرهای کود در عملیات خوک و گاو خارج می شود.

در دانمارک، این توافق اواخر روز دوشنبه بین دولت راست میانه و نمایندگان کشاورزان، صنعت و اتحادیه‌ها و غیره انجام شد و روز سه‌شنبه ارائه شد.
شرکت های نفت و گاز بیش از گزارش های EPA متان گرمایش آب و هوا منتشر می کنند
این اقدام دانمارک پس از ماه‌ها اعتراض کشاورزان در سراسر اروپا علیه اقدامات و مقررات کاهش تغییرات آب‌وهوایی صورت می‌گیرد که به گفته آنها آنها را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهد.

انجمن دانمارکی برای حفاظت از طبیعت، بزرگترین سازمان حفاظت از طبیعت و محیط زیست در دانمارک، توافق مالیاتی را به عنوان "یک مصالحه تاریخی" توصیف کرد.

ماریا رومرت جردینگ، رئیس این صنعت پس از مذاکراتی که آنها در آن شرکت کردند، گفت: "ما موفق به ایجاد مصالحه در مورد مالیات CO2 شده ایم، که زمینه را برای یک صنعت غذایی تجدید ساختار شده - همچنین در طرف دیگر سال ۲۰۳۰ فراهم می کند."

Denmark, a major pork and dairy exporter, could become the first country in the world to levy an emissions tax on farming.  |  Reuters photo

یک گاو معمولی دانمارکی ۶ تن (۶.۶ تن) معادل CO2 در سال تولید می کند. دانمارک، که صادرکننده بزرگ لبنیات و گوشت خوک است، بر خوک ها نیز مالیات خواهد گرفت، اگرچه گاوها آلایندگی بسیار بیشتری نسبت به خوک ها تولید می کنند.

این مالیات قرار است در ۱۷۹ کرسی فولکتینگ یا پارلمان تصویب شود، اما انتظار می رود این لایحه پس از اجماع گسترده تصویب شود.

main img

بر اساس آمار دانمارک، تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲(۰۹ تیر ۱۴۰۱)حدود ۱،۴۸۴،۴۰۰ گاو در این کشور اسکاندیناوی وجود داشته است که نسبت به گذشته کاهش اندکی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد