کارگری که مقیدبه(نمازاول وقت)بود باشنیدن اذان ظهر(بالای جرثقیل)درارتفاع ۶۰ متری،نمازش راخواند(شهرتکیرداغ)استانبول-ترکیه
نماز اول وقت روی جرثقیل درارتفاع ۶۰ متری(استانبول)ترکیه۲ ژوئیه ۲۰۲۴
هنگامی که کارگری که به عنوان اپراتور جرثقیل «برج»ی در استانبول(ترکیه)درمنطقه «پندیک کورتکوی» کار می کند، صدای اذان را شنید، جرثقیل را که در آن بود به سمت قبله هدایت کرد و نماز خود را در ارتفاع ۶۰ متری از زمین خواند.
نماز اول وقت درآسمان
این کارگر که به عنوان اپراتور جرثقیل برجی در ساخت «پارکینگ طبقاتی شهرداری» در «تکیرداغ سلیمان پاشا» کار می کرد، با شنیدن صدای اذان ظهر جرثقیل را که در آن بود به سمت مسجد رستم پاشا در مقابل خود هدایت کرد.
نماز بر روی جرثقیل درارتفاع ۶۰ متری(استانبول)ترکیه۲ ژوئیه ۲۰۲۴
نماز بر روی جرثقیل درارتفاع ۶۰ متری(استانبول)ترکیه۲ ژوئیه ۲۰۲۴
نماز بر روی جرثقیل درارتفاع ۶۰ متری(استانبول)ترکیه۲ ژوئیه ۲۰۲۴
این کارگر که به عنوان اپراتور جرثقیل برجی در یک کارگاه ساختمانی در منطقه «کورتکوی» در منطقه «پندیک» استانبول کار می کند، با شنیدن صدای «اذان ظهر »روزسه شنبه۲ ژوئیه ۲۰۲۴(۱۲ تیر ۱۴۰۳) جرثقیل را که در آن بود به سمت قبله هدایت کرد. این کارگر که در ارتفاع حدود ۶۰ متری از زمین قرار داشت، پس از پهن کردن سجاده نماز خود را به جا آورد.
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:نمازاول وقت(بالای جرثقیل)استانبول ترکیه درارتفاع ۶۰ متری
کارگرشهرداری تکیرداغ، استانبول «مقیدبه نمازاول وقت» بود با شنیدن اذان ظهر،جرثقیل را به سمت قبله چرخاند و سپس سجاده ای پهن کرد، شروع به خواندن نماز ظهر کرد.
البته بعدازنماز ظهر به تعقیبات نپرداخت ونمازعصررانخواند بلکه سجاده راجمع کردو به کار خود ادامه داد.
تصاویرو وقیلم آن لحظات را یکی ازشهروندان با موبایل خودش گرفته است.
پیش بینی ترامپ ازسرنوشت انتخابات ۲۰۲۴
ترامپ: «جوبایدن» از انتخابات کنار میکشد و بعد با« کامالا هریس» طرف هستیم
نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد رقیب دموکراتش قصد کنارهگیری از رقابتهای انتخاباتی را دارد.
دونالد ترامپ، رئیسجمهور پیشین آمریکا( ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰)نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴(۱۵ آبان ۱۴۰۳ ):«جو بایدن»(رئیسجمهور آمریکا)در حال کنارهگیری از رقابتهای انتخاباتی است و «کامالا هریس»( معاون جوبایدن)رقیب من است،او هم خیلی بد و افتضاح است.
از سمت چپ: فرماندار «کتی هوچول»(فرماندار نیویورک)، «وس مور»(فرماندار مریلند)، و«تیم والز»( فرماندارمینه سوتا)در حال صحبت با خبرنگاران پس از دیدار فرمانداران با رئیس جمهور بایدن در روز چهارشنبه.
این در حالی است که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات بهطور علنی هیچ نشانهای از قصد خود برای عقبنشینی از انتخابات نشان نداده است و روز چهارشنبه ۳ ژوئیه ۲۰۲۴(۳ تیر ۱۴۰۳) نیز یک نشست مجازی با فرمانداران ایالات متحده برگزار کرد تا به آنها مطمئن اطمینان دهد که به کار خود ادامه خواهد داد.
با این حال دونالد ترامپ در یک ویدیو خطاب به فردی ناشناس بدون اشاره مستقیم به نام جو بایدن میگوید: «میدانید او در حال کنار رفتن از این رقابت است و این، بدان معنی است که ما کامالا هریس را خواهیم داشت.»
جوبایدن وکامالاهریس
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴(۱۵ آبان ۱۴۰۳ )برگزارمی شود.
او که این ویدیو را در شبکه «تروث سوشال» خود منتشر کرد و به نظر میرسد داخل خودروی مخصوص بازی گلف نشسته است، در ادامه میدهد: «من فکر میکنم که او (کامالا هریس) بهتر خواهد شد. اما او رقتانگیز و افتضاح است.»
کامالاهریس وجوبایدن
ترامپ همچنین میگوید: «آنها به تازگی اعلام کردهاند که او (بایدن) احتمالا استعفا میدهد.»
پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن در ۲۷ ژوئن به دلیل عملکرد ضعیف بایدن در آن و افزایش نگرانیها نسبت به سلامت ذهنی و شناختی او، بسیاری در آمریکا، از جمله دموکراتها خواستار جایگزینی بایدن با فردی مناسب برای حضور در انتخابات شدند.
طبق نظرسنجیهای جدید نیز درصد بالایی از رایدهندگان آمریکایی نگرانند که جو بایدن از سلامتی کافی برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر برخوردار نیست و در صورت به قدرت رسیدن دوباره، قادر به انجام وظایف خود نخواهد بود.
ترکیه به بهانه مبارزه با تروریستهای (P.K.K) نیروهای خود را در مناطقی از شمال عراق و سوریه مستقر کرده و هربارحملات هوایی به بخشهایی از مناطق شمالی این۲ کشورانجام می دهد.
وزارت دفاع ترکیه: ۱۳ تروریست در شمال عراق و سوریه کشته شدهاند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی در بامداد روز چهارشنبه۳ ژوئیه ۲۰۲۴(۱۳ تیر ۱۴۰۳) وزارت دفاع ترکیه در این بیانیه افزود: نیروهای مسلح کشور ۱۰ تروریست «پ. ک. ک»(P.K.K) را در منطقه عملیاتی «قفل - پنجه» در «شمال عراق» و سه تروریست عضو پ. ک. ک / ی. پ. گ را در منطقه عملیاتی «شاخه زیتون» در «شمال سوریه» از پا درآوردند.
نقشه ترکیه-اقلیم کردستان عراق-سوریه
در بیانیه مذکور با تاکید بر ادامه مبارزات ضدتروریستی ترکیه، ادعا شده است: این مبارزهها تا از پا درآمدن آخرین تروریست ادامه خواهد داشت.
تروریست «پ. ک. ک»(P.K.K) را در(اقلیم کردستان عراق) شمال عراق
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:ترکیه به بهانه مبارزه با تروریستهای (P.K.K) نیروهای خود را در مناطقی از شمال عراق و سوریه مستقر کرده و در حال انجام حملات هوایی به بخشهایی از مناطق شمالی این کشورها است.
نقشه:ترکیه-عراق-سوریه
«نقشه عراق-ترکیه-سوریه»
ترکیه-عراق-سوریه
«پ.ک.ک»(P.K.K) یک تشکیلات شبه نظامی فعال است که در چندین کشور منطقه از جمله سوریه و عراق به ویژه در مناطق مرزی ترکیه با سوریه و عراق فعال است و آنکارا آن را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است.
نقشه ترکیه-عراق-سوریه
نقشه ترکیه-اقلیم کردستان عراق-سوریه
«آیت الله محمد مهدی میرباقری» نامزد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از استان سمنان ، متولد ۱۳۴۰ قم.
کرونا«واقعیت ندارد»توطئه است،توطئه «امریکا »برای مبارزه بادین و مذهب...«بیماری کرونا با بیماری قند فرقی ندارد»،نیازی به قرنطینه نیست!...دشمن(امریکا) می خواهدمارا «بزوربچپاند»درفضای مجازی«کلبه الکترونیکی»نبایدتسلیم شویم،بایدمقاومت کنیم.«جهادکبیربکنیم!»
گشادهدستی در آنتن و تداوم توطئهانگاری، این بار برای یک چهره علمی جریان انقلابی حاشیه ساخته؛ حجتالاسلام میرباقری که این روزها به کرات در رسانه ملی دعوت میشود، معتقد است درباره کرونا دروغ میگویند و بزرگنمایی میکنند و پشت این توطئهای است.
«حجتالاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری» که این روزها سخنانش درباره سکولار و دروغین بودن کرونا جنجالبرانگیز شده، استاد درس خارج فقه، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم است. با آنکه میرباقری وجهه علمی و حوزوی بالاتری از همفکرانش دارد، عملکرد هوادارانش وجهه سیاسی او را پررنگ کرده است. آنها سالهاست او را بهعنوان یکی از تئوریسینهای جریان موسوم به انقلابی، مطرح میکنند، به گونهای که به نظر میرسد جریانهایی چون جبهه پایداری، پس از آیتالله مصباح یزدی، به این چهره حوزوی به عنوان رهبر معنوی و فکری ارادت دارند.
مواضع سیاسی میرباقری
«آیت الله سید محمدمهدی میرباقری» در سال ۱۳۸۸، جانب محمود احمدینژاد را گرفت، سال ۱۳۹۲ از سعید جلیلی حمایت کرد، سال ۱۳۹۴ کاندیدای مجلس خبرگان از البرز شد و سال ۹۶ نیز در کنار ابراهیم رئیسی ایستاد. او حتی در سال ۱۳۹۶ در همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در آن عضویت ندارد، حاضر شد و از رئیسی حمایت کرد. رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، مادامی که احمدینژاد ریاست جمهوری را بر عهده داشت، برخلاف بسیاری از اصولگرایان، از او حمایت کرد و تنها زمانی پشت او را خالی کرد که احمدینژاد با رهبری زاویه پیدا کرد.
«آیتالله محمدتقی مصباح یزدی» درباره او گفته است: آقای میرباقری که جایگاه خودشان را دارند و از جهاتی از نوادر و شخصیتهای ممتاز زمان ما هستند.
آیت الله سید محمدمهدی میرباقری همچنین سال ۹۴ درباره مجلس خبرگان رهبری گفته است: اگر بخواهیم ساختار مجلس خبرگان را فعالتر کنیم باید بهجای کوبیدن بر طبل نظارت، به «حمایت» از رهبری بپردازیم. مجلس خبرگان باید حامی ولیفقیه در گفتمانسازی نسبت به مطالبات معظمله بوده و پیگیر تبدیل آنها به مطالبات عمومی از دستگاهها و حاکمیت باشد و بر «تحقق مطالبات رهبری» نظارت کند.
این اظهارات میرباقری درحالی بود که نهم اسفندماه سال ۷۹، رهبر انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفته بودند: «هیچکس فوق نظارت نیست. خودِ رهبری هم فوق نظارت نیست؛ چه برسد به دستگاههای مرتبط با رهبری. بنابراین همه باید نظارت شوند. نظارت بر کسانی که حکومت میکنند - چون حکومت بهطور طبیعی به معنای تجمّع قدرت و ثروت است؛ یعنی اموال بیتالمال و اقتدار اجتماعی و اقتدار سیاسی در دست بخشی از حکّام است.»
فرهنگستانی برای خلاصی نظام آموزشی از علوم غربی
فرهنگستان علوم اسلامی قم مؤسسهای علمی، پژوهشی و دینی است که پس از انقلاب اسلامی توسط سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی راهاندازی شد و نام پیشین آن هم دفتر مجامع مقدماتی آکادمی علوم اسلامی بود؛ مؤسسهای که ضمن رد تمدن غرب، تمدنسازی بر مبنای اسلام را رسالت خود میدانست و بحثهای مختلفی در این زمینه مطرح کرده است. پس از فوت الهاشمی، در سال ۷۹ ریاست این موسسه به میرباقری که وامدار او در اندیشه و نظریه است، رسید.
«آیت الله سید محمدمهدی میرباقری» همچون «علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی»(متوفی ۱۲ اسفند ۱۳۷۹)، به دنبال پایهریزی نهادی برای شکلگیری علوم اسلامی و دور کردن نظام آموزشی ایران از علوم غربی است. اتفاقی که در سالهای اخیر، بهتدریج در کتابها و تغییر ماهیت رشتههای تحصیلی دانشگاهی به چشم میخورد.
در کتاب «اندیشه منیر» نوشته مهدی مظفرینیا که در سال ۱۳۹۰ منتشر شد، «سید داوود ساجدی» شاگرد الهاشمی نوشته: «تصورمان این بود که فرهنگستانی باید باشد که بتواند تولید علوم اسلامی را در جامعه سازماندهی کند و جریان تولید نرم افزارها و سختافزارهای مورد نیاز برای اداره حکومت اسلامی را اداره کند.»
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم همچنین درباره اسلامی شدن علوم، گفته: «انقلاب اسلامی هنوز دانش خود را تولید نکرده، گرچه معتقدم که حتماً دانش خود را تولید خواهد کرد، اما باید آسیبشناسی کرد که چرا نظریههای کلان تولید نشده و چگونه باید تولید شوند؟»
فیزیک اسلامی به جای فیزیک مدرن
در دهه اخیر بحث علوم انسانی اسلامی و بومی زیاد در کشور مطرح شده است. یکی از محافل فعال در این زمینه، همین فرهنگستان قم است که از سالها قبل درباره علم اسلامی بحث کرده و البته دایره این علوم را حتی به علوم طبیعی گسترده و معروف است که مدیرانش به فیزیک و شیمی اسلامی نیز معتقدند.
میرباقری در یک مناظره در دفتر تبلیغات قم در سال ۸۴ میگوید: «ریاضیات مدرن ابزار طراحی جامعه دینی نیست؛ فیزیکش هم همین طور است؛ زیست شناسیاش هم همین طور است. البته باید تفکراتی که در جبهه معتقد به تمدن اسلامی و حکومت دینی هستند، مورد ارزیابی و دقت قرار بگیرد و آن تفکرِ بهتر انتخاب بشود.
.. سعی می کنیم بنیانهای فکری این رویکرد سوم را تبیین کنیم و نگاه نسبت به توحید، رسالت و خلافت الهی؛ نگاه نسبت به جریان حرکت تاریخ و نگاه نسبت به دولت سازی و جامعه سازی را توضیح دهیم. و البته باید اشاره کنیم که الزامات این رویکرد سوم چیست که تا بتوانیم یک تمدن دیگری در مقابل تمدن گسترده غرب ایجاد بکنیم که با استحاله تمدن غرب به سمت جامعه آرمانی حرکت کند.»
بروز رسانهای یک چهره علمی
با همه نقدها به دیدگاههای میرباقری، او فردی اهل علم و تحقیق به شمار میرود که برخلاف برخی همفکرانش، سالهاست به کار علمی و تدریس منظم، از جمله درس خارج فقه و اصول اشتغال دارد. با این حال تلاش برای بروز رسانهای او، گاه باعث اایجاد حواشی هم شده است. جریان موسوم به انقلابی در صداوسیما که مدیر شبکه سه یکی از اضلاع آن به شمار میرود، این روزها میرباقری را به کرات در مناسبتهای گوناگون از نیمه شعبان تا تحویل سال در رسانه ملی پوشش میدهند.
این به غیر از دعوت این استاد حوزه به برنامه عصر «نادر طالبزاده» است.
«آیت الله سید محمدمهدی میرباقری» یک بار هم سال ۹۴، میزبان« آلکساندر دوگین»فیلسوف ضدغرب روس در قم بود که با برچسب چپگرایی به او همراه شد.
درباره کرونا دروغ میگویند، پشتش توطئهای است
برخی اظهارات این تئوریسین علوم اسلامی، در سالهای اخیر جنجالبرانگیز شده و واکنشهای زیادی در بر داشته است.
اخیرا کلیپی از سخنان «آیت الله سید محمدمهدی میرباقری» در شیکه قرآن سیما پخش شده که در حرم حضرت معصومه(س) که بابت کرونا بسته شده، سخنرانی میکند و میگوید: «واقعا این خبری که درباره کرونا میگویند دروغ است؛ این خبر اینقدر بزرگ نیست. خطر هست ولی اینجوری نیست که اینها میگویند؛ پشت این توطئهای است... این سیاست تنظیم خبری، توطئهای پشتاش است. دروغ میگویند به مردم؛ البته کرونا هست؛ ذروغشان این است که این خبر اینقدر بزرگ نیست. اینطور نباید خبر منتشر بشود. کاری دارند با مردم میکنند، به مردم راست نمیگویند؛ نمیگویند چه خیانتی داریم میکنیم. این میشود کذب خبر. خیانتی دارند میکنند که در تنظیم خبر میپوشانند. دروغ نیست که این قدر کشته تا به حال داشته، اما بزرگ کردن این و نگفتن کشتههای دیگر و بگیر و ببند راه انداختن در خبر و فضای رعب و وحشت برای این است که کاری کنند. میخواهند مردم را تحت استعمار خود دربیاورند، خبر درست میکنند؛ خبر را کوچک و بزرگ میکنند.»
او بهتازگی در گفتوگو با خبرگزاری فارس هم بیان کرده است: «برخی گفتهاند این ویروس، ویروسِ سکولار است و نهادهای مذهبی را هدف قرار میدهد و طبیعتاً اگر چنین چیزی باشد و کرونا ویروسی سکولار باشد و اینطور طراحی شده باشد، قاعدتاً بیش از نهادهای مذهبی، تمدن مذهبی را هدف قرار میدهد و اگر دستساز باشد، برای جنگ با تمدن مذهبی ساخته شده نه صرفاً جنگ با نهادهای مذهبی، چون اینها یک بار نقش مذهب را در دوران مدرن به حوزه خصوصی انسان کاهش دادند، بعد آرامآرام او را از حوزه خصوصی انسان هم بیرون راندند و به خدای رخنهپوش رسیدند و به نظر خودشان مسئله دین را حل کردند.»
جالب آنکه میرباقری قبلا درباره حذف دو برنامه زنده جهانآرا و ثریا هم گفته بود: «در صداقت مدیران صداوسیما تردیدی ندارم، اما نسبت به نفوذ در مراکز تصمیمسازی نیز تردیدی ندارم. شک ندارم در لابیهای تصمیمساز نفوذهای جدی وجود دارد.»/ایرنا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دیدگاه آیت الله سیدمحمد مهدی میرباقری درباره علامه سید منیرالدین حسینی:
آیت الله سید محمدمهدی میرباقری:«به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی(دام عزه)، انقلاب اسلامی در مرحله عبور از «نظام اسلامی» به «دولت اسلامی» قرار دارد.
تئوریزه کردن رفتار دولت، که تداول ایام بین جریانها صرفاً یک تداول ایام سیاسی نباشد و حقیقتاً یک اتفاق فرهنگی بیفتد، کار بسیار دشواری است. برخی این را یک کار ساده تلقی کردهاند اما به تدریج روشن میشود که اینطور نیست.
آیت الله سید محمدمهدی میرباقری:من اهل مبالغه نیستم ولی مدعی هستم که تنها فیلسوف انقلاب اسلامی،«علامه سید منیرالدین حسینی شیرازی» است. بنده ایشان را فیلسوف انقلاب میدانم و لاغیر. کسی بود که عمق درگیری فرهنگی جبهه حق و باطل را فهمید و تلاش کرد مسیر انقلاب اسلامی را برای عبور از این فضا به سمت تمدن اسلامی، تئوریزه کند.
البته الحمدلله نیروهای بسیارخوب و فرهیختهای در حوزه و دانشگاه داریم که برخی از آنان به مفهوم حقیقی، نخبه هستند و دغدغه آنان همین مسئله است؛ اینان مایه امیدند. اما من فقط یک فیلسوف میشناسم که در مسیر تولید تئوری بنیادین متناسب با عمق استراتژیک انقلاب اسلامی و عمق فرهنگیاش حرکت کرد. اگر دیگران میشناسند، معرفی کنند و بگویند کدام فلسفه که فلسفهٔ عمل، و ناظر به تحول فرهنگ در همه عرصهها باشد، طراحی شده است؟ کدام تئوری تولید شده که بخواهد وحی را بر همه عقلانیت بشری ـ اعم از عقلانیت فلسفی، تجربی، اعم از معارف شهودی و غیر شهودی ـ حاکم کند؟
خدای متعال بر درجات همه عالمان اسلام بیفزاید؛ زحمتهای فراوانی کشیده شده است؛ بنده نمیخواهم قدر زحمتی را کم کنم؛ غرضم این نیست. میخواهم بگویم مسئله انقلاب اسلامی بسیار جدی و عمیق است؛ اگر مبارزه را به آن لایههای بسیار عمیق نکشانیم، [موفق نمیشویم؛] مثلاً گاهی در حوزه ما روش تحقیقهای غربی برای پایاننامههای فضلای حوزه تدریس میشود! آیا ما به این نحو، به عمق انقلاب فرهنگی میرسیم؟ اگر ما در روش تحقیق، با غربیها دعوا نداریم، سر چه دعوا داریم؟!».
«علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی»(فرزند ارشد حضرت آیتاللهالعظمی سید نورالدین حسینی الهاشمی) در بیستم آبانماه ۱۳۲۲ در شیراز به دنیا آمد،متوفی ۱۲ اسفند ۱۳۷۹
«حجت الاسلام سید مرتضی حسینی» عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی ، «فرزند آیت الله سید منیرالدین حسینی» است
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:برای اطلاعات بیشتربه «این لینک» مراجعه کنید:
بیش از ۱۵۰۰۰ نفر برای این مراسم گرد آمده بودنددرحالیکه که اجازه میزبانی حدود ۵۰۰۰ نفر را داشتند،سازه فرو ریخت،گرما وخفگی .
افزایش شمار تلفات درمراسم مذهبی بهلول بابا
مرگ ۱۲۰ نفر در یک مراسم مذهبی در منطقه هاتراس، ایالت اوتار پرادش
این حادثه زمانی رخ داد که فداییان تلاش کردند پس از یک «ساتسانگ» توسط «واعظ بهول بابا» آنجا را ترک کنند.
لاکنا، هند :به گفته مقامات، هزاران نفر از مردم در یک گردهمایی مذهبی در هند برای ترک جایگاه مراسم هجوم بردند و روز سهشنبه ۲ ژوئیه ۲۰۲۴(۱۲ تیر ۱۴۰۳) باعث ازدحام جمعیت شد که بیش از ۱۰۰ کشته و دهها زخمی درزیر دست وپا برجای گذاشت.
مرگ ۱۲۰ نفر درمراسم مذهبی بهلول بابا در منطقه هاتراس، ایالت اوتار پرادش
مرگ ۱۲۰ نفر درمراسم مذهبی بهلول بابا در منطقه هاتراس، ایالت اوتار پرادش
بلافاصله مشخص نشد که چه چیزی باعث ایجاد وحشت در پی رویدادی با شخصیت هندو «بهوله بابا» شد. گزارشهای خبری محلی به نقل از مقاماتی که گفتهاند گرما و خفگی در چادر میتوانست یکی از عوامل باشد. ویدئویی از عواقب بعدی نشان داد که به نظر می رسد «سازه فرو ریخته» است.
«پراشانت کومار»(مدیرکل پلیس ایالت اوتار پرادش) در شمال هند، جایی که ازدحام جمعیت در آن رخ داد، گفت که حداقل ۱۱۶ نفر کشته شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.
«شلاب ماتور»(افسر ارشد پلیس راجش سینگ ایالت اوتار پرادش) گفت که بیش از ۸۰ نفر دیگر مجروح شدند و در بیمارستان بستری شدند.
شاهد شکونتالا دیوی به خبرگزاری Press Trust of India گفت: "مردم شروع به افتادن یکی بر دیگری کردند. آنهایی که له شدند مردند. مردم آنجا آنها را بیرون کشیدند."
بستگان در حالی که اجساد مردگان را که روی برانکاردها قرار داده بودند و با ملحفه های سفید پوشانده بودند، در محوطه یک بیمارستان محلی به صف شده بودند، گریه می کردند. اتوبوسی که به آنجا رسید قربانیان بیشتری را حمل کرد که اجساد آنها روی صندلی های داخل خوابیده بود.
ازدحام های مرگبار در اطراف جشنواره های مذهبی هند، که در آن جمعیت زیادی در مناطق کوچک با زیرساخت های نامرغوب و اقدامات ایمنی اندک جمع می شوند، نسبتاً رایج است.
افسر پلیس «راجش سینگ» گفت احتمالاً در روستایی در «منطقه هاتراس» در حدود ۳۵۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز ایالت، لاکنو، ازدحام بیش از حد در این رویداد وجود داشته است.
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:بیش از ۱۵۰۰۰ نفر برای این مراسم گرد آمده بودنددرحالیکه که اجازه میزبانی حدود ۵۰۰۰ نفر را داشتند.
«نارندرا مودی»(نخست وزیر هند) به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و گفت که دولت فدرال با مقامات ایالتی برای اطمینان از دریافت کمک مجروحان همکاری می کند.
«یوگی آدیتیانات»(وزیر ارشد اوتار پرادش) در پستی در ایکس این ازدحام را "قلب آزاردهنده" خواند. او گفت که مقامات در حال بررسی هستند.
"ببینید چه اتفاقی افتاده و چند نفر جان خود را از دست داده اند. آیا کسی پاسخگو خواهد بود؟"
«راجش کومار جاها»(نماینده پارلمان اوتار پرادش) به خبرنگاران گفت. او گفت که این ازدحام یک شکست دولت ایالتی و فدرال در مدیریت جمعیت بزرگ است و افزود که اگر مقامات پروتکل های ایمنی را به اندازه کافی جدی نگیرند، "مردم به مرگ ادامه خواهند داد".
در سال ۲۰۱۳، زائرانی که برای یک جشنواره محبوب هندوها در مرکز ایالت«مادیا پرادش» از معبد بازدید می کردند، در میان ترس از فروریختن یک پل، یکدیگر را زیر پا گذاشتند. حداقل ۱۱۵ نفر در رودخانه له شدند یا جان خود را از دست دادند.
در سال ۲۰۱۱، بیش از ۱۰۰ فدایی هندو در یک فستیوال مذهبی در ایالت«کرالا» در جنوب جان باختند.