پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

اولین مناظره انتخاباتی(کامالا هریس)دونالد ترامپ

دعوابرسر حمایت تیلور سویفت:  کامالا هریس وترامپ هر۲ مدعی اندکه سویفت از من حمایت میکند!.

ترامپ درمناظره با هریس گفت: «ما(آمریکا)یک ملت در حال شکستیم. ما ملتی هستیم که به شدت در حال نزول است، در سراسر جهان به ما می‌خندند.»(آمریکا)

دونالد ترامپ و کامالا هریس در جریان مناظره به‌ شدت بر سر موضوعاتی مانند تورم، سقط جنین، مهاجران و سیاست خارجی آمریکا با یکدیگر بحث کردند.

در اولین مناظره انتخاباتی کامالا هریس و دونالد ترامپ چه گذشت؟

Vice President Kamala Harris speaks at a campaign event in Rochester, PA, and former President Donald Trump speaks during a campaign event in York.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری در نخستین مناظره خود بعنوان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به مصاف یکدیگر رفتند.

Fact Check: Kamala Harris and Donald Trump’s presidential debate

کامالا هریس و دونالد ترامپ چهارشنبه در مراسم یادبود ۱۱ سپتامبر در نیویورک به مناسبت سالگرد حملات، ساعاتی پس از درگیری آنها در یک مناظره تلویزیونی قابل احتراق، دست دادند.

 این مناظره به میزبانی شبکه خبری «ای‌بی‌سی» در فیلادلفیا در حالی برگزار شد که تنها هشت هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر، نظرسنجی‌ها از رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد خبر می‌دهند.

US Vice President and Democratic presidential candidate Kamala Harris (R) shakes hands with former US president and Republican presidential candidate Donald Trump during a presidential debate at the National Constitution Center in Philadelphia, Pennsylvania, on September 10, 2024. Photo: AFP

پس از مناظره «ناموفق» جو بایدن با دونالد ترامپ در ماه ژوئن که در نهایت به کناره‌گیری آقای بایدن از انتخابات انجامید، مناظره امشب برای حزب دموکرات و کامالا هریس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. از سوی دیگر براساس نظرسنجی‌ها، بخش قابل‌توجهی از رای‌دهندگان هنوز اطلاعات کافی درباره این نامزد دموکرات ندارند.

این مناظره اولین برخورد مستقیم دو نامزد پس از هفته‌ها حملات شخصی دونالد ترامپ و متحدانش به خانم هریس بود.

نکات مهم اولین مناظره دونالد ترامپ و کامالا هریس:
دونالد ترامپ و کامالا هریس در جریان مناظره به‌ شدت بر سر موضوعاتی مانند: تورم، سقط جنین، مهاجرت و سیاست خارجی با یکدیگر بحث کردند.
یورونیوز نوشت:به نظر می‌رسید هریس با یک نقشه راه مشخص وارد مناظره شده بود تا ترامپ را از مواضع خود منحرف کند و به‌نظر در انجام این کار موفق شد. او در طول این مناظره جنجالی، ادعا کرد که رهبران خارجی، دونالد ترامپ را مسخره می کنند و گفت او مردم را تحقیر می‌کند. همچنین، هریس ترامپ را به دلیل حمله به هویت نژادی‌اش مورد انتقاد قرار داد.
ترامپ که در هفته‌های اخیر به هریس حملات شخصی کرده بود که شامل توهین‌های نژادی و جنسیتی می‌شد، در لحظات ابتدایی مناظره تا حد زیادی از اینگونه حملات اجتناب کرد، اما تحت فشار حملات هریس به وضوح ناآرام‌تر شد.


The Republican presidential nominee, former U.S. President Donald Trump, and the Democratic presidential nominee, U.S. Vice President Kamala Harris, debate for the first time during the presidential election campaign at The National Constitution Center on Sept. 10, 2024, in Philadelphia.

دونالد ترامپ، هریس را به دلیل سیاست‌های جو بایدن، به‌ویژه خروج ایالات متحده از افغانستان و بحران جدی در مرزها و موضوع مهاجران مقصر دانست.
«کامالا هریس»، که سابقه «دادستانی کل آمریکا»رادرپرونده اش دارد، چندین بار ترامپ را به شدت به چالش کشید و به واکنش‌های عصبی و پر از اشتباه از ترامپ منجر شد. او در بخشی از مناظره به این موضوع اشاره کرد که مردم در میتینگ‌های ترامپ به دلیل خستگی و کسالت زودتر از سالن خارج می‌شوند، که موجب عصبانیت ترامپ شد.
کامالا هریس ترامپ را به خاطر پرونده‌های حقوقی‌اش، از جمله محکومیت او برای پرداخت‌های مخفیانه به یک «بازیگر پورن»(استفانی کلیفورد) و اتهامات دیگر مورد انتقاد قرار داد.

Donald Trump and Stephanie Clifford, aka

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:رشوه ترامپ به«استفانی کلیفورد»(دنیلز طوفانی)برای سکوت وعدم پیگیری شکایت.

 یک وکیل دونالد ترامپ یک ماه قبل از انتخابات ۲۰۱۶، یک ماه قبل از انتخابات ۲۰۱۶، ستاره سابق پورنو، «استورمی دنیلز»، مبلغ ۱۳۰ هزار دلار را به عنوان پولی که او را به عنوان نامزدی در ارتباط با رئیس‌جمهور متاهل آینده ترامپ پرداخت کرده است، ترتیب داده است.

وال استریت ژورنال در آوریل ۲۰۱۸گزارش داد که مایکل کوهن، وکیل سازمان ترامپ، مبلغ پرداختی را به این زن - که نام اصلی او «استفانی کلیفورد» است - در یک توافق نامه عدم افشای مذاکره تعیین کرد.

دیدگاه ۲نامزدریاست جمهوری آمریکادرباره جنگ غزه و اوکراین

یورونیوز درادامه نوشت:نامزدها در مورد جنگ اسرائیل و غزه و تهاجم روسیه به اوکراین نظرات خود را رد و بدل کردند، هرچند هیچ‌کدام جزئیاتی در مورد نحوه پایان دادن به هر کدام از این درگیری‌ها ارائه ندادند.
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در مورد مناظره معاون اول خود با دونالد ترامپ اظهار نظر کرد و گفت که احساس می‌کند کامالا هریس «با اختلاف» برنده این مناظره بوده است.

«جوبایدن»(رئیس جمهورآمریکا) در شبکه اجتماعی X نوشت: «هریس ثابت کرد که بهترین انتخاب برای پیشرفت کشور ماست. ما به عقب برنمی‌گردیم
به گفته یک منبع آگاه خبرگزاری سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهوری آمریکا مناظره را از هتلی در نیویورک به همراه خانواده و کارکنانش تماشا کرد.

ترامپ درمورد مناظره باهریس چه گفت؟
دونالد ترامپ پس از مناظره با کامالا هریس گفت: «فکر می‌کنم بهترین مناظره‌ای بود که تا به حال داشته‌ام.» او از اظهار نظر درباره احتمال شرکت در مناظره دیگری خودداری کرد.

وی پس از مناظره در جمع خبرگاران گفت: «می‌خواهد مناظره دیگری برگزار کند چون امشب شکست خورده، اما من نمی‌دانم که آیا ما مناظره دیگری خواهیم داشت یا نه

تیم کاملا هریس بلافاصله پس از پایان این مناظره خواستار برگزاری مناظره دوم شد. کمپین ترامپ گفته بود که او با انجام مناظره‌ای در شبکه NBC در تاریخ ۲۵ سپتامبر موافقت کرده است.

حمایت «تیلور سویفت» از کامالا هریس

This combination of pictures created on September 10, 2024 shows (L) American singer and songwriter Taylor Swift performs on stage as part of her Eras Tour in Lisbon on May 24, 2024 and (R) US Vice President and Democratic presidential candidate Kamala Harris listens to former US President and Republican presidential candidate Donald Trump speak during a presidential debate at the National Constitution Center in Philadelphia, Pennsylvania, on September 10, 2024. - Taylor Swift, a self-declared

«کارولین لویت»(سخنگوی کمپین دونالد ترامپ) در واکنش به حمایت «تیلور سویفت» از کامالا هریس گفت: «این حمایت نمونه دیگری از این است که حزب دموکرات به حزبی برای نخبگان ثروتمند تبدیل شده است.» او ادامه داد: «رئیس‌جمهور ترامپ همچنان به مبارزه برای آمریکایی‌های سخت‌کوش، مردان و زنانی که فراموش شده‌اند و توانایی زندگی در جوامع دربسته خصوصی را ندارند، ادامه خواهد داد. این افراد به حمایت از نیروهای انتظامی محلی خود نیاز دارند.»

«سخنگوی کمپین دونالد ترامپ» همچنین تأکید کرد که این حمایت تأثیری نخواهد داشت و افزود: «بسیاری از طرفداران سویفت در آمریکا حامی ترامپ هستند» و خود او نیز یکی از آن‌هاست.


«تیلور سویفت»(خواننده مطرح آمریکایی) لحظاتی پس از مناظره میان کاملا هریس و دونالد ترامپ در اینستاگرام خود نوشت: «من در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به کامالا هریس و تیم والز رأی خواهم داد

این خواننده مطرح آمریکایی درادامه نوشت:« من به هریس رأی می‌دهم زیرا او برای حقوق و مسائلی که معتقدم به یک جنگجو برای دفاع از آنها نیاز است، مبارزه می‌کند. من فکر می‌کنم او رهبری توانا و متعادل است و باور دارم اگر رهبری آرام داشته باشیم و نه پرآشوب، می‌توانیم در این کشور بسیار بیشتر پیشرفت کنیم.»

تیلور سویفت:حمایت من از دونالد ترامپ برای ریاست‌جمهوری که منتشرشده (جعلی است)بااستفاده ازهوش مصنوعی ساخته شده است.

«تیلور سویفت» در بخش ابتدایی این پست اینستاگرامی که مزین به تصویری از خود به همراه یک گربه است، در مورد اطلاعات نادرست و سوءاستفاده از «هوش مصنوعی» بیان ابراز نگرانی کرده است، به‌ویژه در رابطه با یک ویدئوی تولید شده توسط هوش مصنوعی که او را در حال حمایت از دونالد ترامپ برای ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد.

«تیلور سویفت» توضیح داد که این نوع دستکاری‌ واقعیت ناشی از خطرات انتشار اطلاعات نادرست است. این موضوع او را به این نتیجه رسانده است که باید در مورد مواضع واقعی خود در انتخابات آینده شفاف باشد. او تأکید کرد که بهترین راه برای مقابله با اطلاعات نادرست، گفتن حقیقت است.
دونالد ترامپ در سخنان پایاین خود به عدم اجرای طرح‌های هریس در دوران مسئولیتش انتقاد کرد. او به‌طور مکرر گفت: «چرا او این کار را نکرده است؟»

ترامپ افزود: «ما(آمریکا)یک ملت در حال شکستیم. ما ملتی هستیم که به شدت در حال نزول است. در سراسر جهان به ما می‌خندند
وی به حملات خود علیه هریس در مورد افغانستان، بحران مهاجرت و اقتصاد ادامه داد.
امالا هریس با بیان اینکه ترامپ تلاش می‌کند «ما را به عقب برگرداند، اما ما به عقب نمی‌رویم»، بیانیه پایانی خود را آغاز کرد.

او بار دیگر به نکات کلیدی خود در مورد سقط جنین، کسب‌وکارهای کوچک و خانواده‌های طبقه متوسط اشاره کرد.

کامالاهریس گفت: «من قصد دارم رئیس‌جمهور همه آمریکایی‌ها باشم
کامالا هریس در مناظره تند و پرتنش ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ را تحت فشار قرار داد و به انتقاد از محدودیت‌های سقط جنین، تناسب ترامپ برای تصدی ریاست‌جمهوری و مشکلات حقوقی متعدد او پرداخت. هر دو نامزد به دنبال ایجاد لحظه‌ای بودند که بتواند فضا را به نفع خود تغییر ایجاد کند.

سخنان هریس موجب عصبانیت ترامپ شد

هریس، که سابقه دادستانی دارد، به نظر می‌رسید که بارها به عصبانیت ترامپ دامن زد و ترامپ به وضوح خشمگین شد و پاسخ‌هایی پر از ادعاهای نادرست ارائه داد.

در یک نقطه، هریس به تجمع‌های انتخاباتی ترامپ اشاره کرد و او را به چالش کشید که مردم اغلب به دلیل «خستگی و بی‌حوصلگی» زودتر از تجمع‌ها می‌روند.

ترامپ، که از اندازه تجمع‌های خود هریس ناراحت بود، گفت: «تجمع‌های من بزرگ‌ترین و فوق‌العاده‌ترین تجمع‌ها در تاریخ سیاست هستند

دونالدترامپ سپس به نظریه توطئه‌ای غیرقابل اثبات پرداخت و ادعا کرد که «مهاجران هائیتی» در «اسپرینگفیلد»، «اوهایو»، در حال «خوردن حیوانات خانگی» ساکنان هستند.

هریس با خنده گفت: «وقتی می‌گوییم زیاده‌روی یعنی همین.»

U.S. Republican presidential candidate Donald Trump holds a sign supporting his plan to build a wall between the United States and Mexico that he borrowed from a member of the audience at his campaign rally in Fayetteville, North Carolina March 9, 2016. Trump was interrupted repeatedly by demonstrators during his rally.    REUTERS/Jonathan Drake - RTSA418 (Reuters)

دیوارمکزیک کابوس ترامپ(دیواری که درزمان ریاست جمهوری اش یک ماه آمریکارابه تعطیلی کشاند)

Migrants line up after being detained by U.S. immigration authorities at the U.S. border wall, seen from Ciudad Juarez, Mexico, Wednesday, Dec. 27, 2023. (AP Photo / Christian Chavez)

ترامپ به انتقاد از تورم پایدار در دوران دولت بایدن پرداخت، هرچند که او میزان افزایش قیمت‌ها را بیش از حد برآورد کرد. او همچنین به سرعت به مسئله اصلی خود، مهاجرت پرداخت

In an aerial view, migrants are seen grouped together while waiting to be processed on the Mexican side of the border in El Paso, Texas, on Sept. 21, 2023.

رئیس جمهورسابق آمریکا ادعا کرد که مهاجران از «دیوانه‌خانه» به «مرز جنوبی ایالات متحده با مکزیک» عبور می‌کنند.

دونالدترامپ گفت: «تورم برای مردم، برای طبقه متوسط، برای هر طبقه‌ای فاجعه‌بار بوده است

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دراین گزارش اصلاحات انجام داده ام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد