پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

شهادت (دامادسیدحسن نصرالله)درمنطقه مزه سوریه

حمله هوایی اسرائیل به مرکزبیروت  ۲ روزبعدازحمله موشکی ایران به اسرائیل

«شهادت(حسن جعفرقصیر)داماد سیدحسن نصرالله» در«منطقه مزه»(سوریه)۱ اکتبر ۲۰۲۴(۱۰ مهر ۱۴۰۳)۳ غیرنظامی از جمله یک مجری تلویزیون کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز پنج‌شنبه، ۱۲ مهر، اعلام کرد در حمله منتسب به اسرائیل که یک روز قبل از آن در محله المزه در دمشق رخ داد و در آن داماد حسن نصرالله، دبیرکل کشته شده گروه حزب‌الله لبنان هم کشته شده، در مجموع چهار نفر جان خود را از دست دادند.

«داماد حسن نصرالله»(حسن جعفر قصیر)«همسر زینب نصرالله» در حمله روز چهارشنبه در المزه دمشق کشته شد. او ظاهراً تازه از لبنان وارد سوریه شده بود که در یک آپارتمان هدف قرار گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد یک عضو دیگر حزب‌الله، یک مرد دیگر که شناسایی نشده و یک دختر جوان سوری همراه با داماد حسن نصرالله چهار کشته حمله بودند. سه تن دیگر نیز در این رویداد زخمی شدند که این نهاد اعلام کرده هویت آن‌ها نیز هنوز تعیین نشده است.

انفجار ناشی از حملات اسرائیل در مرکز بیروت

انفجار ناشی از حملات اسرائیل در مرکز بیروت

«حسن جعفر خلیل قصیر»(برادرِ محمد جعفر قصیر) بود که بیش از ۱۵ سال فرمانده یگان ۴۴۰۰ حزب‌الله بود.

«محمد جعفر قصیر»درشامگاه سه‌شنبه۱ اکتبر ۲۰۲۴(۱۰ مهر ۱۴۰۳)در بمباران اسرائیل در «ضاحیه»(بیروت) کشته شد.

ارتش اسرائیل محمد جعفر قصیر، ۵۷ ساله، را حلقه ارتباطی ایران، سوریه و لبنان نامیده و گفته بود او «صدها مورد عملیات نقل و انتقال تسلیحات راهبردی برای حزب‌الله را رهبری کرد و بر طرح توسعه موشک‌های دقیق این گروه نظارت داشت».

رسانه‌های اسرائیل مانند معاریو ،حسن جعفر خلیل قصیر و محمد جعفر قصیر را مهره‌های نزدیک به حکومت‌های ایران و سوریه توصیف کردند.

آمریکا از چند سال برای اطلاعاتی که به شناسایی و بازداشت «محمد جعفر قصیر» منجر شود، ده میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

او به دلیل «خدمات و کمک‌هایی که به نیروی قدس سپاه پاسداران، حوثی‌‍‌ها و حزب‌الله»، «تسهیل‌کننده کلیدی در پرداخت‌های مالی حزب‌الله»، تخصص در آموزش و تسلیحات از جمله به شورشی‌ها در عراق و حماس، در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفت.

«داماد حسن نصرالله و برادرش» هر یک چند روز پس از کشته شدن حسن نصرالله در بمباران اسرائیلی در ضاحیه در روز ششم مهر، خود در دو عملیات جداگانه اسرائیلی در ضاحیه و نیز در دمشق، کشته شدند.

«شهادت حسن جعفر قصیر»(داماد حسن نصرالله)
حسن جعفر قصیر، داماد حسن نصرالله در حمله اسرائیل به دمشق کشته شد: جزئیات کامل
مردم در نزدیکی ساختمان مورد هدف در محله مزه در دمشق
دیده بان حقوق بشر سوریه شامگاه چهارشنبه(۱۱ مهر ۱۴۰۳) گزارش داد که حسن جعفر قصیر، داماد حسن نصرالله به همراه یک لبنانی دیگر در حمله اسرائیل به خانه ای در محله «مزه دمشق» کشته شدند.

به گزارش دیده بان، اسرائیل دو روز پیش برادر حسن، جعفر قصیر را ترور کرد و او مسئول انتقال سلاح به حزب الله از سوریه به لبنان بود.

حمله اسرائیل طبقه اول یک ساختمان سه طبقه را هدف قرار داد که رهبران حزب الله و سپاه پاسداران ایران در آن رفت و آمد داشتند.

سه نفر از جمله ۲ نفر از ملیت غیر سوری کشته شدند و حداقل ۴ نفر دیگر که هویت آنها مشخص نیست در هنگام هدف قرار گرفتن ساختمان زخمی شدند.

«منطقه مزه»(سوریه) شامل مقرهای امنیتی و نظامی سوریه و همچنین سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی است.


توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:رایوفردا نوشت:اسرائیل مسئولیت حمله به منطقه المزه دمشق را برعهده نگرفته اما به حمله خود به ضاحیه که به شهادت محمد جعفر قصیر منجر شد، اشاره کرده بود.

 حملهٔ پهپادی حوثی ها(انصارالله)یمن به تل‌آویو

یحیی سریع، سخنگوی انصارالله، شاخه نظامی شورشیان حوثی در یمن، بامداد پنج‌شنبه، ۱۲ مهر۱۴۰۳ در صنعا اعلام کرد که این گروه با «پهپادهای تهاجمی از مدل جافا» به «یک هدف حیاتی» در تل‌آویو در اسرائیل حمله کرده است.

سخنگوی انصارالله:اسرائیل موفق به شناسایی و ساقط کردن پهپادها نشده، اما در مورد ماهیت «هدف حیاتی» و عواقب حمله پهپادی به آن سخنی نگفت.

رسانه‌های اسرائیل بامداد پنج‌شنبه(۱۲ مهر۱۴۰۳) از به صدا درآمدنِ آژیر خطر حمله قریب‌الوقوع در شهر «بت یام» در نزدیکی تل‌آویو خبر دادند، اما به احتمال ورود پهپاد انتحاری به آسمان شهر اشاره نکردند. این رویداد در نخستین روز از سال نو عبری،جشن «روش هشانا» رخ داد.

جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل هفته گذشته انبارها و تأسیسات نفتی حوثی‌ها در «بندر حدیده» در غرب یمن را بمباران کردند. این اقدام اسرائیل پاسخی به سه مورد حمله حوثی‌ها با موشک دوربرد به خاک اسرائیل از روز ۲۵ شهریور۱۴۰۳ به این سو بود که ارتش اسرائیل از رهگیری و انهدام هر سه موشک خبر داده بود.

اسرائیل دو ماه پیش نیز تأسیسات بندر حدیده را در واکنش به حمله پهپادی حوثی‌ها به تل‌آویو که منجر به مرگ یک مرد اسرائیلی در خانه خود شد، بمباران کرد.

حوثی‌ها در پی بمباران دوم اسرائیل گفتند این اقدامات آن‌ها را از ادامه حملات‌شان به اسرائیل که برای همبستگی با «محور مقاومت» انجام می‌شود، باز نخواهد داشت.

​حمله هوایی اسرائیل به بیروت(پایتخت)لبنان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد