پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

هلاکت فرمانده تیپ ۴۰۱ اسرائیل(سرهنگ دقسه)درجبالیا روی مین رفتند

درهمان روزی که ۹۰ نفراز ساکنان «بیت لاهیا»راکشتند و۱۶۰ بفررامجروح کردند وخانه هایشان رابرسرشان خراب کردند.

هلاکت «سرهنگ احسان دقسه» از تیپ ۴۰۱ زرهی اسرائیل در جبالیا  بهمراه به همراه «سرهنگ اسحاق بن بشیت»و۲نفردیگر(ارشدترین فرماندهان ارتش اسرائیل)تانک آنهابرروی«مین»(حماس)رفت.

شهردار کارمل در اسرائیل عصر امروز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳(۲۰ اکتبر ۲۰۲۴) اعلام کرد که فرمانده تیپ ۴۰۱ زرهی ارتش اسرائیل در جریان نبردهای جاری در «اردوگاه جبالیا» در شمال نوار غزه کشته شده است.

شهردار «دلیات الکارمل» گفت: فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی «سرهنگ احسان دقسه»(إحسان دقسة) در نبردهای جبالیا کشته شد.مقتل قائد اللواء 401 فی معرکة بجبالیا شمالی قطاع غزة

رسانه های اسرائیلی اشاره کردند که "فرمانده دقسه هنگام دریافت یک جلسه توجیهی در جبالیه، شمال غزه، منطقه ای که مسئولیت آن را بر عهده دارد، کشته شد و تعدادی از دستیاران وی نیز به همراه وی مجروح شدند."

القسام جبالیا

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه سرهنگ دقای ۳ افسر دیگر را با دو دستگاه تانک در داخل جبلیه در منطقه نبرد همراهی کرد، افزود: وی و افسران تانک ها را در فاصله ۲۰ متری رها کردند و در حالی که در حال پیاده روی بودند، مواد منفجره روی آنها منفجر شد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:متن عربی رادیواسرائیل:« أن الحادثة قتل فیها العقید دقسة وأصیب 3 ضباط بینهم نائب قائد الفرقة 162 وقائد الکتیبة 52، مشیرة إلى أن العقید دقسة کان من بین 4 عقداء قتلوا منذ بدایة الحرب على قطاع غزة.»

 قائد اللواء 401  إحسان دقسة

 آخرین عکس گرفته شده از سرهنگ احسان دقسه در جبالیا

این رادیو ادامه داد که در این حادثه سرهنگ دقای کشته و سه افسر از جمله جانشین فرمانده لشکر ۱۶۲ و فرمانده گردان ۵۲ زخمی شدند از عملیات جنگ در نوار غزه. .
 سرهنگ دقا کشته شد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:تانکهای فرماندهان اسرائیل روی مین رفتند

مین‌گذاری در مسیر تانک‌های اسرائیلی، دو تانک که یکی از آن‌ها حامل فرمانده تیپ بود، روی مین‌ها رفت و باعث حادثه شد.

مقتل قائد اللواء ”401” المدرع بالجیش الإسرائیلی فی معارک جبالیا
روزنامه عبری «ای نت» اعلام کرد که فرمانده تیپ ۴۰۱ پس از منفجر شدن تانک وی در نبردهای جبلیه در شمال غزه، به شهادت رسید که به بیمارستان منتقل شد و خانواده اش از ماجرا مطلع شدند.

مقتل اللواء

رزمندگان حماس با «مین‌گذاری در مسیر تانک‌های اسرائیلی» ۲ تانک که یکی از آن‌ها حامل فرمانده تیپ بود، روی مین‌ها رفتند و به هلاکت رسیدند.

پس از کشته شدن سه ژنرال اسرائیلی دیگر در جریان عملیات سیل الاقصی، «سرهنگ دقسه» به همراه «سرهنگ اسحاق بن بشیت»(ارشدترین افسر کشته شده از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به شمار می رود.)

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، تحقیقات اولیه ارتش نشان داد که «سرهنگ دقسه» بر اثر حمله یک تانک و یک تانک دیگر در جریان نبرد در منطقه جبالیه در شمال غزه کشته شده است.

این روزنامه اشاره کرد که «سرهنگ دقسه» یکی از برجسته ترین افسران اسرائیلی است که از آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به شهادت رسید.

العقید إحسان دقسة

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که فرمانده لشکر ۱۶۲ ارتش اسرائیل تصمیم گرفت به جای «سرهنگ دقسه»، «سرهنگ مایر بیدرمن» را به عنوان فرمانده تیپ ۴۰۱ منصوب کند و «سرهنگ دانیل الا» به جای فرمانده تیپ ۵۲ به طور مجروح شده بود چند ماه پیش در نبردی در محله «تل السلطان» در شهر رفح در جنوب نوار غزه.

مقتل قائد اللواء 401 الإسرائیلی فی معارک شمال قطاع غزة 2024

«اسامه خالد» کارشناس نظامی و امنیتی در بیانیه‌ای به الجزیره نت گفت: «سرهنگ الداقسی» مهم‌ترین فرمانده نظامی اسرائیلی است که از زمان آغاز «طوفان الاقصی» به چند دلیل کشته شده است که مهم‌ترین آنها این است که او در اختیار دارد. بالاترین درجه نظامی سرهنگ است زیرا او فرمانده تیپ ۴۰۱ زرهی لشکر ۱۶۲ فرماندهی جنوب و مهمترین تیپ زرهی ارتش اشغالگر است که به "أعقاب الفولاذ" (لبه های فولادی)معروف است.

منابع عبری گزارش دادند: سرهنگی که امروز در نبردهای جبالیا کشته شد، بالاترین درجه نظامی کشته شده در جنگ زمینی است و یکی از ۴ افسر با درجه سرهنگی است که از ابتدای جنگ کشته شده است. در ۷ اکتبر گذشته.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد