پیراسته فر

خبری تحلیلی

پیراسته فر

خبری تحلیلی

حرف Z نمادحمایت ازحمله روسیه به اوکراین

عجیب واما واقعی

ماجرای حرف«Z»چیست؟

۲ ایالت آلمان(نیدرزاکسن و بایرن)اعلام کرد،استفادهZ کنندگان مجازات می شوند.

 «نماد حمله روسیه به اوکراین» که با حرف «Z» مشخص می‌شود در ایالت‌های «نیدرزاکسن» و «بایرن» قابل مجازات است

وزارت کشور دولت‌ محلی «نیدرزاکسن» و مقامات قضایی «بایرن» اعلام کردند:« هر کسی که از نماد Z برای تائید جنگ تجاوزکارانه روسیه استفاده کند، باید منتظر عواقب آن نیز باشد»  

حرف Z از زمان تهاجم روسیه به اوکراین بر روی خودروهای داخل روسیه و تانک‌های ارتش روسیه در اوکراین دیده می‌شود و به یک نماد "جنگ میهنی" بدل شده است.  

 

مقامات دو منطقه بزرگ آلمان، بایرن و زاکسن، می‌گویند درصدند کسانی را که در حمایت از حمله روسیه به اوکراین و در ملأ عام از حرف Z استفاده می‌کند، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

بوریس پیستوریوس، وزیر داخله زاکسن در بیانیه‌ای گفت، افرادی که علناً موافقت خود را با جنگ تجاوزکارانه پوتین، رئیس جمهور روسیه، علیه اوکراین و با استفاده از نماد «Z» اعلام می کنند، باید منتظر عواقب آن باشند.

«گئورگ آیزنرایش»وزیر دادگستری بایرن نیز هشدار داد« هواداران کرملین که در انظار عمومی لباس‌هایی با علامت Z به تن می‌کنند باید بدانند که می‌توانند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند»

ارتش روسیه و هواداران کرملین از حرف« »در توجیه و حمایت از جنگ مسکو علیه کی‌یف استفاده می‌کنند.

ممنوعیت استفاده ازحرف Z

حرف Z جرم است.

فدراسیون جهانی ژیمناستیک گفت به دلیل این که« ایوان کولیاک» در مسابقات قهرمانی جهان قطر با چاپ کردن حرف Z روی پیراهنش کنار حریف اوکراینی روی سکو ایستاد، برای او پرونده‌ای انضباطی گشوده است. اما چرا این حرف نماد حمایت از جنگ شده است؟.

حرف(Z)Za PatsanoV   به معنای «برای رفقا» 
حرف(V)به معنای Sila V pravde «نیروی حقیقت»

 

روسیه موشک

موشک «سایوز« روسیه که حرف Z روی آن نقش بسته بود، به فضا پرتاب شد.۳ فروردین ۱۴۰۱ 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.